fbpx

Exact Match & Αγορά ενός καλού Domain Name

Ένα συναφές domain name συνεχίζει να είναι μία καλή SEO πρακτική, ειδικά όταν έχεις χαμηλό budget. Ποιά παγίδα όμως κρύβει;

Nov 24, 2020 | SEO

Διαβάζεται σε 4 λεπτά

Αγορά καλού Domain Name

Όταν αγοράζουμε domain name για μία ιστοσελίδα επιχείρησης το μεγαλύτερο δίλημμα είναι άν το όνομά μας θα είναι:

  • Συναφές με αυτό που πουλάμε και αναζητεί ο κόσμος;  πχ petrineskataskeves . gr
  • Branded Domain Name πχ petrotexniki . gr

Προφανώς τα παραπάνω μπορούν να συνδυαστούν, να εισαχθεί και γεωγραφικός προσδιορισμός, αλλά το δίλημμα παραμένει το ίδιο. Θα επενδύσουμε στο brand (δύσκολο και ακριβό για το SEO) ή σε ένα SEO friendly όνομα.

Σκοπός αυτού του άρθρου, πέρα από το προφανές του να γνωρίσετε άλλη μία παγίδα του SEO και να την αποφύγετε, είναι να γίνει αντιληπτή η αξία ενός καλού (κατάλληλου) domain name στο SEO.

Ας δούμε τι είναι το exact match όνομα χώρου.

 

Exact Match Domain Name

Μία grey hat που έγινε black hat seo τακτική ήταν το exact match domain name.

Black hat SEO ονομάζονται οι “πονηρές” πρακτικές κάποιων  προκειμένου να κοροϊδεψουν την Google και να κερδίσουν θέσεις στην μηχανή της. 

Επειδή το CTR είναι ένα από τα ισχυρότερα user signals , έχει εξέχουσα θέση στον αγώνα της βελτιστοποίησης (SEO) μιας ισοτσελίδας για τα μάτια της Google. 

 

Τι είναι το CTR:

CTR (Click Through Rate) είναι το ποσοστό των χρηστών που είδαν την μηχανή αναζήτησης την σελίδα σας προς αυτών που έκαναν πάνω της κλικ.

Ένας εύκολος τρόπος για να “κλέψεις” CTR, είναι να έχεις ένα καλό και συναφές με αυτό που αναζητά ο κόσμος domain name. 

Για παράδειγμα όταν κάποιος ψάχνει “used cameras”, αν το url σου είναι “usedcameras.gr ” έχει ένα φανερό προβάδισμα.

Μέσα στο χάος των ευρημάτων της μηχανής αναζήτησης το domain name αυτό θα λάμπει σαν μαργαριτάρι στα μάτια του χρήστη και στατιστικά θα τραβήξει τα περισσότερα κλικς για μία αναζήτηση για τέτοια keywords. 

 

Η “πονηρή” Black Hat Seo τακτική

Εκμεταλλευόμενοι αυτή την ιδιότητα των καλών και συναφών domain names πολλοί αγόραζαν ονόματα χώρου όπως πχ howtoformatyourpc.com (το παράδειγμα είναι τυχαίο και επίτηδες “κραυγαλέο” ώστε να γίνει εύκολα αντιληπτή η όλη τεχνική) ώστε να καταταχθεί ψηλά όταν γράφει κάποιος “how to format your pc”. 

Η πρακτική λειτουργούσε πάρα πολύ καλά και όντως ανέβαζε θεαματικά της σελίδες με τέτοια ονόματα (μόνο για τα αντίστοιχα keywords όμως) και η επισκεψιμότητα και τα κέρδη αυξανόταν.

Όπως έχω ξαναγράψει όμως, δεν υπάρχει Grey Hat SEO. 

Το Grey Hat SEO  του σήμερα είναι το Black Hat του αύριο. 

Κι έτσι ακριβώς έγινε.

Μόλις η Google αντιλήφθηκε ότι αυτή η πρακτική παίρνει μεγαλύτερες διαστάσεις ,πρόσθεσε λίγες ακόμη γραμμές κώδικα στον διάσημο αλγόριθμό της και έκοψε τα φτερά σε πολλούς που στήριξαν ολόκληρο τον μηχανισμό πωλήσεών τους, στο τεράστιο traffic από ένα ή δύο (σημαντικά όμως) keywords που το exact match domain  έφερνε. 

 

Με την αλλαγή αυτή πλέον τα websites αυτά, δεν κατατάσσονταν καθόλου για το συγκεκριμένο domain (και πολύ κοντινές παραλλαγές του).

Ο Υπερβολικός Φόβος για το Exact Match Domain Name

Το περίεργο είναι πως το το νέο -το οποίο  όπως πάντα διαδόθηκε αστραπιαία- διαστρεβλώθηκε και κατέληξε να φοβούνται οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων και οι developers τους να αγοράσουν domain name που μοιάζουν με exact match αλλά δεν είναι. Αυτός είναι ο λόγος που χρησιμοποίησα πιο πριν το παράδειγμα με το domain “howtoformatyourpc”.

Ονόματα της μορφής presentationcreator . com δεν είναι exact match  για το keyword “presentation creator”. Ίσα-ίσα είναι ένα πολύ καλό domain και μάλιστα προσδιορίζει τέλεια τον σκοπό της ιστοσελίδας εάν είναι μία σελίδα  (πχ onlne SAAS λογισμικό) που δημιουργεί παρουσιάσεις. 

Αγορά καλού Domain Name 

΄Ενα καλό και συναφές domain name συνεχίζει να είναι μία καλή και φθηνή πρακτική για το SEO σε σχέση με ένα branded name, ειδικά όταν έχεις χαμηλό budget.

Σίγουρα ένα branded domain name το οποίο το προωθείς και με outbound τρόπους (τηλεόραση, ραδιόφωνο, περιοδικά) θα αποκτήσει πολύ μεγάλη αξία την οποία κάποια στιγμή θα την εξαργυρώσει και στο SEO, κοστίζει όμως και είναι χρονοβόρο.

Το υψηλό CTR πλέον όμως δεν είναι αρκετό. Το να σε διαλέξει ο χρήστης ανάμεσα σε άλλα ευρήματα δεν είναι αρκετό.

Θα πρέπει αφού κάνει κλικ και επισκεφτεί την σελίδα σας να μην φύγει αμέσως και να δείξει στην Google ότι το ερώτημα της αναζήτησης τελικά απαντήθηκε από την ιστοσελίδα σας.   

Άν καταφύγετε δηλαδή στην λύση του συναφούς και business oriented ονόματος τουλάχιστον φροντίστε να μην απογοητεύσετε τον επισκέπτη.

Καλη επιτυχία!

 

Της ίδιας κατηγορίας

Υπάρχει όντως Domain Authority ή είναι άλλος ένας μύθος του SEO;

Υπάρχει όντως Domain Authority ή είναι άλλος ένας μύθος του SEO; Έχουμε μάθει να ζούμε στην σκιά του domain authority....

Παίζουν ακόμη ρόλο τα  backlinks το 2021;

Είναι κοινό μυστικό σε όσους ασχολούνται καθημερινά με τις εξελίξεις στο SEO, ότι τα backlinks παίζουν κάθε μέρα και...

White, Black και Grey Hat SEO

Black White Grey Hat SEO Ποιές πρακτικές παραβιάζουν τις κόκκινες γραμμές της Google; Αξίζουν τον...

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Zoom-Out.gr

Διαφημιστική Εταιρεία

Zoom Out Media Greece

Τηλέφωνα:

Βόλος 2421181898  

Αλεξανδρούπολη: 2551200211

Κινητό: 6983512146

(c) 2024 Zoom-Out.gr

ebook cover website creator

Δωρεάν Ebook

"Πριν αποκτήσεις το δικό σου website": Eλαχιστοποίησε λάθη και άσκοπα έξοδα. 

 

Έχετε εγγραφεί. Ελέγξτε το email σας (εισερχόμενα & ανεπιθύμητα)

responsive desgign logo icon

Δωρεάν Δείγμα

Ακολούθησε τις απλές οδηγίες που θα λάβεις και θα φτιάξουμε δωρεάν δείγμα της δικής σου ιστοσελίδας!

Θα σου ζητηθεί λογότυπο & φωτογραφίες (αν έχεις), καθώς και μερικές πρώτες πληροφορίες για την επιχείρησή σου.

 

Έχετε εγγραφεί. Ελέγξτε το email σας (εισερχόμενα & ανεπιθύμητα)

ebook cover website creator

Δωρεάν Ebook

Όσα πρέπει να γνωρίζεις, για να ελαχιστοποιήσεις λάθη και άσκοπα έξοδα. Ούτε σε εμάς αρέσουν τα spams...

Ευχαριστούμε! Έχετε εγγραφεί.