Αγορά καλού Domain Name
Όταν αγοράζουμε domain name για μία ιστοσελίδα επιχείρησης το μεγαλύτερο δίλημμα είναι άν το όνομά μας θα είναι:
- Συναφές με αυτό που πουλάμε και αναζητεί ο κόσμος; πχ petrineskataskeves . gr
- Branded Domain Name πχ petrotexniki . gr
Προφανώς τα παραπάνω μπορούν να συνδυαστούν, να εισαχθεί και γεωγραφικός προσδιορισμός, αλλά το δίλημμα παραμένει το ίδιο. Θα επενδύσουμε στο brand (δύσκολο και ακριβό για το SEO) ή σε ένα SEO friendly όνομα.
Σκοπός αυτού του άρθρου, πέρα από το προφανές του να γνωρίσετε άλλη μία παγίδα του SEO και να την αποφύγετε, είναι να γίνει αντιληπτή η αξία ενός καλού (κατάλληλου) domain name στο SEO.
Ας δούμε τι είναι το exact match όνομα χώρου.
Exact Match Domain Name
Μία grey hat που έγινε black hat seo τακτική ήταν το exact match domain name.
Black hat SEO ονομάζονται οι “πονηρές” πρακτικές κάποιων προκειμένου να κοροϊδεψουν την Google και να κερδίσουν θέσεις στην μηχανή της.
Επειδή το CTR είναι ένα από τα ισχυρότερα user signals , έχει εξέχουσα θέση στον αγώνα της βελτιστοποίησης (SEO) μιας ισοτσελίδας για τα μάτια της Google.
Τι είναι το CTR:
CTR (Click Through Rate) είναι το ποσοστό των χρηστών που είδαν την μηχανή αναζήτησης την σελίδα σας προς αυτών που έκαναν πάνω της κλικ.
Ένας εύκολος τρόπος για να “κλέψεις” CTR, είναι να έχεις ένα καλό και συναφές με αυτό που αναζητά ο κόσμος domain name.
Για παράδειγμα όταν κάποιος ψάχνει “used cameras”, αν το url σου είναι “usedcameras.gr ” έχει ένα φανερό προβάδισμα.
Μέσα στο χάος των ευρημάτων της μηχανής αναζήτησης το domain name αυτό θα λάμπει σαν μαργαριτάρι στα μάτια του χρήστη και στατιστικά θα τραβήξει τα περισσότερα κλικς για μία αναζήτηση για τέτοια keywords.
Η “πονηρή” Black Hat Seo τακτική
Εκμεταλλευόμενοι αυτή την ιδιότητα των καλών και συναφών domain names πολλοί αγόραζαν ονόματα χώρου όπως πχ howtoformatyourpc.com (το παράδειγμα είναι τυχαίο και επίτηδες “κραυγαλέο” ώστε να γίνει εύκολα αντιληπτή η όλη τεχνική) ώστε να καταταχθεί ψηλά όταν γράφει κάποιος “how to format your pc”.
Η πρακτική λειτουργούσε πάρα πολύ καλά και όντως ανέβαζε θεαματικά της σελίδες με τέτοια ονόματα (μόνο για τα αντίστοιχα keywords όμως) και η επισκεψιμότητα και τα κέρδη αυξανόταν.
Όπως έχω ξαναγράψει όμως, δεν υπάρχει Grey Hat SEO.
Το Grey Hat SEO του σήμερα είναι το Black Hat του αύριο.
Κι έτσι ακριβώς έγινε.
Μόλις η Google αντιλήφθηκε ότι αυτή η πρακτική παίρνει μεγαλύτερες διαστάσεις ,πρόσθεσε λίγες ακόμη γραμμές κώδικα στον διάσημο αλγόριθμό της και έκοψε τα φτερά σε πολλούς που στήριξαν ολόκληρο τον μηχανισμό πωλήσεών τους, στο τεράστιο traffic από ένα ή δύο (σημαντικά όμως) keywords που το exact match domain έφερνε.
Με την αλλαγή αυτή πλέον τα websites αυτά, δεν κατατάσσονταν καθόλου για το συγκεκριμένο domain (και πολύ κοντινές παραλλαγές του).
Ο Υπερβολικός Φόβος για το Exact Match Domain Name
Το περίεργο είναι πως το το νέο -το οποίο όπως πάντα διαδόθηκε αστραπιαία- διαστρεβλώθηκε και κατέληξε να φοβούνται οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων και οι developers τους να αγοράσουν domain name που μοιάζουν με exact match αλλά δεν είναι. Αυτός είναι ο λόγος που χρησιμοποίησα πιο πριν το παράδειγμα με το domain “howtoformatyourpc”.
Ονόματα της μορφής presentationcreator . com δεν είναι exact match για το keyword “presentation creator”. Ίσα-ίσα είναι ένα πολύ καλό domain και μάλιστα προσδιορίζει τέλεια τον σκοπό της ιστοσελίδας εάν είναι μία σελίδα (πχ onlne SAAS λογισμικό) που δημιουργεί παρουσιάσεις.
Αγορά καλού Domain Name
΄Ενα καλό και συναφές domain name συνεχίζει να είναι μία καλή και φθηνή πρακτική για το SEO σε σχέση με ένα branded name, ειδικά όταν έχεις χαμηλό budget.
Σίγουρα ένα branded domain name το οποίο το προωθείς και με outbound τρόπους (τηλεόραση, ραδιόφωνο, περιοδικά) θα αποκτήσει πολύ μεγάλη αξία την οποία κάποια στιγμή θα την εξαργυρώσει και στο SEO, κοστίζει όμως και είναι χρονοβόρο.
Το υψηλό CTR πλέον όμως δεν είναι αρκετό. Το να σε διαλέξει ο χρήστης ανάμεσα σε άλλα ευρήματα δεν είναι αρκετό.
Θα πρέπει αφού κάνει κλικ και επισκεφτεί την σελίδα σας να μην φύγει αμέσως και να δείξει στην Google ότι το ερώτημα της αναζήτησης τελικά απαντήθηκε από την ιστοσελίδα σας.
Άν καταφύγετε δηλαδή στην λύση του συναφούς και business oriented ονόματος τουλάχιστον φροντίστε να μην απογοητεύσετε τον επισκέπτη.
Καλη επιτυχία!
Δημοφιλή άρθρα
Τελευταία άρθρα
Της ίδιας κατηγορίας
Zoom-Out.gr
Διαφημιστική Εταιρεία
ΟΡΟΙ & ΑΣΦΑΛΕΙΑ
FOLLOW US
0 Comments