Όταν ο Παναγιώτης Ραφαηλ ήρθε σε εμάς για να του δημιουργήσουμε το προσωπικό του website ήταν ήδη επιτυχημένος στον χώρο του.
Δεν έχουμε μερίδιο στην επιτυχία του, διότι αυτή επετεύχθει από άλλα κανάλια προώθησης (instagram & youtube τα οποία διαχειρίζεται μόνος του) και αυτό είναι και ένα από τα μηνύματα και τους σκοπούς αυτού του άρθρου.
Να εμπνεύσουμε νέους ανθρώπους (όχι σε ηλικία) οι οποίοι είναι experts σε κάτι, να καταφέρουν να το εξαργυρώσουν αυτό όχι μόνο σε χρήματα αλλά και σε ευτυχία μέσα από την εργασία όπως έκανε ο Παναγιώτης.
Ένα success story, έμπνευση για τους νέους στον χώρο.
Ο Παναγιώτης είναι τελειόφοιτος του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Δικτύων.
Ένας αριστούχος μαθητής στο σχολείο δηλαδή, σε μία σχολή για αριστούχους, που όμως τον κέρδισε το πάθος του για την γυμναστική.
O τρόπος που συνδύασε τις γνωσεις του με το ταλέντο του στην επικοινωνία στα social media και στο video editing είναι ένα ολοκληρωμένο success story, που χαίρομαι πάρα πολύ που έχω δίπλα μου. Διότι όταν με ρωτάνε ως web developer αν όντως το blogging “λειτουργεί” (στην ουσία blogging ειναι και αυτό) έχω τις αποδείξεις που χρειάζονται για να πω ναι χωρίς να μπορούν να με αμφισβητήσουν.
Panagiotisrafail.com
Αν δεν τον γνωρίζετε, κάτι το οποίο είναι πολύ πιθανό αφού ο κλάδος του είναι πολύ εξειδικευμένος, ξεφυλλίστε λίγο την ιστοσελίδα του panagiotisrafail.com, και επιστρέψτε πάλι εδώ. Κάποιοι από εσάς ίσως σήμερα βρούν στο άρθρο αυτό το κίνητρο που χρειάζονται!
Οι λογαριασμοί του Παναγιώτη Ραφαηλ στο instagram και στο youtube μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα έγιναν τεράστιοι για τον συγκεκριμενο χώρο της γυμναστικής. Η αλληλεπίδραση με το κοινό του καθημερινή και παθιασμένη.
Ήταν επομένως θέμα χρόνου ότι θα ερχόταν σύντομα τα πρώτα έσοδα και όταν ήρθαν ήταν και αυτά τεράστια κάνοντας το πάθος και χόμπι του ένα κανονικό επάγγελμα.
Αν έχετε απορίες για όλη αυτή την εισαγωγή μου αλλά και για την συνέντευξη που ακολουθεί, παρακαλώ ρωτήστε στα σχόλια. Ειδικά αν είστε επίδοξοι bloggers ,vloggers, social media influencers, θα χαρώ πολύ να απαντήσω κάθε σας απορία.
H Συνέντευξη
Γιατί έκανες youtube κανάλι? Γνώριζες το πλάνο της επιτυχίας μέσω του διαδικτύου, το είχες δει κάπου, ή το έκανες τυχαία;
Το κανάλι το ξεκίνησα στο 2o έτος στην σχολή το 2015.
Από το σχολείο τρία χρόνια πριν είχα δει γυμναστές που έκαναν “μάθημα” σε τάξη και απλά μου είχε αρέσει πάρα πολύ και ένιωθα ότι θα ήθελα να κάνω κάτι παρόμοιο, οπότε ξεκίνησα να φτιάχνω βιντεάκια που έκανα προπόνηση και ζητούσα από όποιον τα παρακολουθούσε να κάνει τις ίδιες κινήσεις με εμένα.
Πολύ σύντομα μετά το ξεκίνημα είδα ότι στο εξωτερικό ήταν πολύ δημοφιλές το “fintess vlog”, δηλαδή όχι απλά να κάνουν “μάθημα” αλλά να δείχνουν την καθημερινότητα τους γύρω από το γυμναστήριο. Τι τρώνε, τι προπόνηση κάνουν κτλ.
Οπότε το να ξεκινήσω ναι, υπήρχε στο μυαλό μου για λίγο καιρό πριν συμβεί, το να το αλλάξω από “μάθημα” σε “vlogs” έγινε αρκετά αυθόρμητα μόλις το ανακάλυψα.
Η αρχή πώς ήταν; Υπήρξε ανταπόκριση;
Δεν υπήρχε επιτυχία από την αρχή.
Παρ όλα αυτά αυτός ήταν ο στόχος. Δηλαδή να γίνω τόσο δημοφιλής μέσω αυτών των βίντεο που να μπορέσω να ξεκινήσω κάποια επιχείρηση μέσα από αυτό.
Τα πρώτα 3 χρόνια τα views ήταν ελάχιστα και ενώ είχα φτιάξει περίπου 300 βίντεο ήμουν κολλημένος σε πολύ χαμηλό κοινό, περίπου 100-300 άτομα.
Παρ όλα αυτά μετά από αυτό το σημείο και με λίγο πιο έξυπνες προσπάθειες από μέρος μου (στην ουσία έφτιαξα επιτέλους κάποια πιο “πιασάρικα/εμπορικά” βίντεο) το κοινό μου άρχισε να πολλαπλασιάζεται και έφτασε τους 1000-2000 και στην συνέχεια 5000 και μετά 10.000.
Αυτά έγιναν μέσα στον 4ο χρόνο. Τον 5ο χρόνο απλά διατηρήθηκαν αυτά τα νούμερα.
Τώρα αυτά τα νούμερα ναι μεν δεν είναι εξωφρενικά όμως είναι αρκετά αν το engagement του κοινού σου (δηλαδή πόσοι από αυτούς που σε παρακολουθούν όντως θέλουν να σε στηρίξουν) είναι καλό.
Επίσης καλό engangement θεωρείται κάτι της τάξης 0,5-1% των views. Δηλαδή στα 10.000 views ανά βίντεο αν το 1% των θεατών θέλει να σε στηρίξει πχ αγοράζοντας κάποιο προιόν που διαφημίζεις τότε μιλάμε για 100 άτομα, 100 πωλήσεις οπότε πάρα πολύ καλό ποσοστό conversion.
Οτιδήποτε πάνω από 1% θεωρείται τεράστια επιτυχία!
Τι αρέσει στο κοινό; Υπάρχει κάποιο τρικ, κάποια καλή συμβουλή;
Ανά καιρούς το κοινό θέλει και διαφορετικά πράγματα.
Δηλαδή μπορεί για 1 χρόνο να πάνε καλά τα vlogs, μετά τα podcasts να κάνουν θραύση και τα vlogs να έχουν λιγότερη ζήτηση/ανταπόκριση.
Τα trends αλλάζουν.
Κάποια πράγματα που είναι στην βάση όλου του θέματος vlog/youtube/social media/infuencer/content creator είναι τα παρακάτω:
Α.
Πρέπει ο όγκος και η ποιότητα περιεχομένου να είναι σε τέτοιο επίπεδο και αναλογία ώστε να παραμένεις relevant.
Όλα γίνονται πολύ γρήγορα και όσο περνάει ο καιρός γίνονται ακόμα γρηγορότερα, οπότε το κοινό δεν θα σου δώσει την προσοχή που θέλεις αν στην ουσία δεν του δώσεις εσύ την προσοχή που θέλει.
Οπότε πρέπει να αποφασίσεις μέχρι που μπορείς να πιέσεις την ποιότητα σου (πόσο πιο ωραία και προσεγμένα βίντεο μπορείς να φτιάξεις) χωρίς όμως να τα καθυστερείς και να είναι πολύ αραία μεταξύ τους. Θέλεις να έχεις ένα σταθερό schedule και ένα standard ποιότητας.
Όσον αφορά στα vlogs, από τότε που ξεκίνησαν τα stories στα social media υπάρχει μία ζήτηση για higher quality στα vlogs. Είτε δηλαδή με καλύτερα πλάνα, είτε με μουσική background.
To vlog δηλαδή να μοιάζει με μία ταινία και όχι με μία raw λήψη της καθημερινότητας καθώς αυτό το “ανέβασες” ήδη στα stories στο instagram ή στο snapchat ή στο tik tok.
Εντάξει το youtube παραμένει πρώτο σε longer video formats, όμως όπως είπα και παραπάνω το longer video format ίσως δεν παραμένει πρώτο στην προτίμηση του κοινού.
Β.
Επίσης πρέπει να αποφασίσεις αν θέλεις να κάνεις vlogs/content/photos/stories κτλ για χόμπι ή αν θέλεις να “make a living of it”.
Aν θέλεις το πρώτο, όλα καλά. Ανεβάζεις ότι θέλεις, είτε θα έχει πέραση είτε όχι.
Όμως αν θέλεις το δεύτερο, και αυτό που ήθελες/έδειχνες δεν έχει πλέον πέραση, οπότε δεν παράγει τα ίδια αποτελέσματα (χρηματικά), τότε έχεις μία δύσκολη επιλογή μπροστά σου:
- πόσο πολύ μπορείς να αποκλείνεις από το περιεχόμενο που πραγματικά θέλεις να δείξεις ώστε να διατηρήσεις την δημοτικότητα σου (τον μισθό σου)
- Πόσο θα συμβιβαστείς, ώστε να συνεχίσεις να κυνηγάς το “όνειρο σου”, χωρίς να καταλήξεις να κάνεις/δείχνεις κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που αρχικά ήθελες.
ΔΗΛΑΔΗ: Ο στόχος είναι να γίνεις διάσημος ΚΑΙ να προωθήσεις τα προιόντα που θες μέσα από αυτό που θες. Όχι απλά να γίνεις διάσημος χωρίς να σε νοιάζει το περιεχόμενο σου, ή το τι διαφημίζεις…
Χρειαζεται πολλα χρηματα για να έχεις ενα αξιοπρεπες τεχνικό αποτέλεσμα?
Όχι μπορείς να ξεκινήσεις ακόμα και με το κινητό σου, πλέον έχουν τα κινητά πολύ καλή ποιότητα.
Εννοείται όσο θέλεις να βελτιώνεσαι μπορείς να προχωρήσεις και σε καλύτερο εξοπλισμό, όμως για να ξεκινήσει κάποιος το cost of entry είναι πολύ χαμηλό.
Με ποιους τρόπους βγάζει χρήματα ένας vlogger?
Η βάση είναι το κοινό σου.
Δηλαδή, θέλεις αυτοί που σε παρακολουθούν να ενδιαφέρονται περισσότερο για αυτό που κάνεις παρά για το ποιος είσαι.
Όπως είπα, θέλεις να είσαι διάσημος για συγκεκριμένο λόγο και όχι απλά να είσαι διάσημος.
Οπότε οι τρόποι που μπορεί ένας vlogger ή infuencer να κερδίσει χρήματα είναι 2:
- Να διαφημίζει προιόντα που ταιριάζουν με το περιεχόμενο του.
- Να έχει δικά του προιόντα που ταιριάζουν με το περιεχόμενο του.
Παραδείγματα: Εγώ ως certified personal trainer βγάζω χρήματα (α) διαφημίζοντας αθλητικά ρούχα από γνωστή εταιρεία και ταυτόχρονα (β) προσφέρω προγράμματα προπόνησης
Ποια η συμβολή των social media σε όλο αυτό που κάνεις;
Καθοριστική. Χωρίς αυτά δεν σε ξέρει αρκετός κόσμος ώστε να μπορέσεις να “make a living”.
Τι γνωμη έχεις για το tik tok?
Υπερβολικά δυνατό.
Έχουν ήδη γίνει πολλά παιδιά και άτομα εκατομμυριούχοι (όχι στην Ελλάδα ακόμα) μέσα από αυτό.
Παρ όλα αυτά εγώ δεν το χρησιμοποιώ καθώς (επιστρέφω στο point που έκανα παραπάνω) θέλω να “πετύχω” δείχνοντας συγκεκριμένα πράγματα και για αυτά τα συγκεκριμένα πράγματα το Tik Tok δεν είναι κατάλληλο.
Προφανώς είμαι χαμένος επαγγελματικά από αυτή την επιλογή, αλλά αν δεν μπορώ να “πετύχω” με τον τρόπο και τα “μέσα” που θέλω τότε δεν χρειάζομαι την “επιτυχία”.
Η επιτυχία χρειαζεται δουλεια ή ταλέντο?
Περισσότερο δουλειά παρά ταλέντο.
Ένα ταλέντο όμως, μπορεί να τα καταφέρει με λιγότερη δουλειά .
Ένας που δουλεύει έχει όντως πάρα πολλές πιθανότητες να πετύχει ακόμα και με λιγότερο ταλέντο μέσα του.
Επίσης το timing είναι πολύ σημαντικό. Κάθε φορά που “βγαίνει” κάτι καινούριο και το “πιάσεις” πριν γίνει το μπαμ.
Δηλαδή αν το κάνεις ήδη για κάποιο διάστημα πριν γίνει δημοφιλές το συγκεκριμένο media/niche/format τότε έχεις πάλι αυξημένο πλεονέκτημα.
Αν ξεκινούσες τωρα τι θα έκανες (στην ουσια σε ρωταω αν εχουν αλλαξει τοσα πολλα στο τοπίο και θα το έκανες αλλιώς)
Κάποια πράγματα που δούλεψαν στο παρελθόν δεν θα δουλέψουν τώρα.
Απλά επειδή το 2016 ή το 2017 ήταν επιθυμητό κάποιο συγκεκριμένο format vlog ενώ τώρα προτιμάται κάποιο άλλο.
Οπότε η γενική ιδέα δεν θα άλλαζε απλά αν ξεκινούσα τώρα θα χρησιμοποιούσα τα σημερινά δεδομένα, οπότε κάποια πράγματα ναι θα ήταν διαφορετικά.
Όμως το τι κάνεις για να φτάσεις σε αυτή την θέση είναι ίδιο και αναλλοίωτο όχι μόνο στα social media αλλά γενικά σε όλες τις δουλειές/χώρους όπου θες να έχεις μία επιτυχία.
Μπαίνεις, δείχνεις τι μπορείς να κάνεις, δείχνεις ότι είσαι καλός και είναι προς όφελος αυτών που σε στηρίζουν ή σε προσλαμβάνουν να συνεχίσουν να το κάνουν.
Δώσε μια συμβουλη σε αυτούς που ξεκινούν τώρα ή σε αυτους που δεν τολμουν να ξεκινήσουν παρολο που έχουν κατι να προσφέρουν. Τι πρέπει να κάνουν;
Ε καλό είναι να προσπαθούμε πράγματα που σκεφτόμαστε ότι ίσως μας αρέσουν.
Γενικότερα ότι κάνουμε, το κάνουμε κυρίως για εμάς, και θεωρώ υποκριτικό όταν κάποιος παίρνει κάποια δημοτικότητα και λέει “αυτά τα κάνω για εσάς” και “για να σας βοηθήσω” που μπορεί να είναι αλήθεια.
Όμως όταν μιλάμε για δουλειά το κάνεις ΠΡΩΤΑ για εσένα.
Εξηγώ περεταίρω σε περίπτωση που δεν ήταν ξεκάθαρη η πρώτη φράση: Όταν θα κάνω ένα βίντεο με προπόνηση στο οποίο δίνω συμβουλές ναι μεν λαμβάνει ο viewer/follower δωρεάν πληροφορίες για την προπόνηση σου, όμως ταυτόχρονα πληροφορείται ότι τα συγκεκριμένα ρούχα που φοράω μπορεί να τα προμηθευτεί από το τάδε site, (και αν το κάνει ΕΓΩ κερδίζω) και ταυτόχρονα πληροφορείται ότι το πρόγραμμα που βλέπει το 20% στο βίντεο είναι διαθέσιμο για αγορά στο “δικό μου site” (και αν αποφασίσει να το αγοράσει ΚΕΡΔΙΖΩ ΕΓΩ).
Προφανώς μπορεί απλά να αρκεστεί στο απλά να πάρει τις δωρεάν πληρφοροφίες από το βίντεο που παρακολουθεί δωρεάν, όμως αν το περιεχόμενο είναι ποιοτικό τότε το 0,5-1% θα αγοράσει αυτό που πουλάς, και θα είσαι “πετυχημένος” ή “κερδισμένος” από την επένδυση σου: ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕΣ.
Γενικότερα ακόμα κι αν λαμβάνεις είτε θετικά είτε αρνητικά σχόλια. Ο κόσμος δεν νοιάζεται για το τι κάνεις, ακόμα και αν μιλάνε για σένα έχουν τα δικά τους προβλήματα/έννοιες.
Οπότε προσπάθησε! Aν επιτύχεις ίσως δεις ότι όντως σου αρέσει αυτό που σκεφτόσουν και όντως μπορείς να το κάνεις. Αν αποτύχεις, κανείς δεν θα το θυμάται μετά από μερικές μέρες (Things move fast)
- Αυτα παναγιωτη. Υποσχομαι αν γινει η συνεντευξη που λεγαμε να ειμαι πιο οργανωμενος…
- Πες μας δυο λόγια για τα φορολογικά. Σίγουρα κάποιους με ασήμαντα προς το παρόν έσοδα δεν τους ενδιαφέρει αλλά γνωρίζω επιτυχημένους bloggers, πωλητές υπηρεσιών, affiliates κλπ οι οποίοι ακόμη και με μικρότερα κέρδη από τα δικά σου βλέπουν πως ήρθε η ώρα να γίνουν μία κανονική επιχείρηση.
Θα πρέπει όταν αρχίσει να υπάρχει οικονομικό κέρδος με το (α) ή (β) τρόπο (που αναφέρω παραπάνω) να φτιάξεις μία ατομική επιχείρηση με δραστηριότητα κατάλληλη με το προϊόν/υπηρεσίες που προωθείς/προσφέρεις.
Και εκεί πέρα είναι απίστευτα δύσκολα τα πράγματα γιατί τώρα υπάρχουν μηνιαία έξοδα (ακόμα και αν δεν έχεις ξεχωριστό χώρο που νοικιάζεις), έχεις Φ.Π.Α στις υπηρεσίες/προιόντα που προσφέρεις εσύ, και έχεις και Ετήσια Φορολογία, η οποία στην Ελλάδα είναι αρκετά υψηλή και θα δεις ότι πρέπει να δουλεύεις για πολύ περισσότερα χρήματα απ΄ότι χρειάζεσαι ώστε να μπορείς να ζήσεις. Δηλαδή αν θες 800 ευρώ μηνιαία για να ζήσεις πρέπει να βγάζεις πολύ περισσότερα ώστε να καλύπτεις έξοδα επιχείρησης + τους φόρους που πληρώνεις στο τελος της χρονιάς.
Παναγιώτη ευχαριστώ πολύ. Θα σε απασχολήσω όπως συμφωνήσαμε αν υπάρξουν απορίες στα σχόλια.
0 Comments