Τι είναι το Digital Marketing

To Digital Marketing είναι το μάρκετινγκ προϊόντων και υπηρεσίων στον ψηφιακό κόσμο.

Διαβάζεται σε 6 λεπτά

Ποιοί χρησιμοποιούν το Digital Marketing;

Το ψηφιακό μάρκετινγκ (digital marketing) το χρειάζονται όλοι όσοι εκπροσωπούνται στον ψηφιακό κόσμο με ένα website, μία εφαρμογή , ένα κοινωνικό δίκτυο κλπ.

  • Μικρές επιχειρήσεις
  • Μεγάλες επιχειρήσεις
  • Κυβερνήσεις
  • Τράπεζες
  • Αθλητικά σωματεία
  • Ηλεκτρονικά καταστήματα
  • B2B επιχειρήσεις

Πολλοί πιστεύουν ότι το εφαρμόζουν μόνο μεγάλες επιχειρήσεις, όμως στις μέρες μας κάθε επιχείρηση, όσο μικρή και να είναι μπορεί και πρέπει να κάνει digital marketing Επίσης είναι πλέον οικονομικά προσιτό και αξίζει την επένδυση σε σχέση με το συμβατικό μάρκετινγκ.

Ποιά είναι τα κυριότερα είδη Digital Marketing;

  1. Google my Business
  2. SEO
  3. Email Marketing
  4. Article Marketing
  5. Video Marketing
  6. Refferal & Viral Marketing
  7. Διαφημίσεις

1.  Google my Business

Όταν στο 2019 λέμε μηχανή αναζήτησης όλοι εννοούμε φυσικά την google. Η google στον τομέα αυτό είναι μονοπώλιο και είτε μας αρέσει είτε όχι πρέπει να το αποδεχτούμε. 

Ένα από τα πιο επιτυχημένα feature της για τοπικές επιχειρήσεις, είναι το google my business.

Πρόκειται για καταχωρήσεις που δημιουργεί αυτόματα η google για την επιχείρησή σας και την προβάλλει στις αναζητήσεις και στους χάρτες της.

Το να αποκτήσουμε την διαχείριση της καταχώρισης αυτής είναι πολύ σημαντικό και μάλιστα είναι έυκολο και δωρεάν.

>>Δείτε τι είναι το Google my Business εδώ

2. Search Engine Optimization (SEO)

Το  SEO είναι η βελτιστοποίηση του website για τις μηχανές αναζήτησης.

Είναι στην ουσία η μοναδική δωρεάν διαφήμισης σας και μάλιστα η σπουδαιότερη.

Οι στατιστικές λένε πως τα δωρεάν κλικς από τις google αναζητήσεις φέρνουν περισσότερους πελάτες από τον αντίστοιχο αριθμό κλικς που έρχονται με διαφημίσεις.

To digital marketing μεσω της βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης ονομάζεται SEM (Search Engine Marketing)

 3. Email Marketing

Το email marketing με απλά λόγια είναι το να στέλνεις μήνυμα με email σε μια ομάδα ανθρώπων.

Ο σκοπός σου είναι η προώθηση αλλά δεν βομβαρδίζεις απλώς το κοινό σου με διαφημίσεις.

Αντίθετα προσπαθείς να δημιουργήσεις μία σχέση με τους δυνητικούς πελάτες σου που σου εμπιστεύτηκαν το email  τους και κάποια προσωπικά στοιχεία συμπληρώνοντας μία φόρμα.

Θα σας φανεί απίστευτο αλλά το email marketing, μια παμπάλαια τακτική και συχνά για κάποιους ενοχλητική (αν δεν γίνει σωστά), είναι ακόμη ο Νο 1 κλαδος του digital marketing σε convertion rate (ποσοστό μετατροπών χρηστών σε πελάτες).

 

4. Article Marketing

Πολλοί πιστεύουν ότι SEO σημαίνει στέλνω επισκέπτες στην αρχική σελίδα. Δυστυχώς το πιστεύουν και πολλοί επαγγελματίες του χώρου και σπαταλούν πολύ χρόνο σε λάθος σελίδες και λάθος περιεχόμενο.

Το μεγαλύτερο συχνά ποσοστό επισκεπτών, και ειδικά αυτών που θα γίνουν τελικα πελάτες, θα έρθει από άρθρα και αν φροντίσουμε εμείς γιαυτο, μετά θα μπει στην αρχική μας σελίδα, ή σε κάποια άλλη σελίδα (landing page), η οποία θα έχει ώς ρόλο να τον μετατρέψει σε πελάτη. 

Γιαυτό η συγγραφή άρθρων είναι μονόδρομος αν θέλουμε να φέρουμε κίνηση και να ανταγωνιστούμε εδραιωμένες επιχειρήσεις στο ίντερνετ.

Αν για παράδειγμα είσαι Αρχιτέκτων Μηχανικός σε μια πόλη της χώρας, και δυσκολεύεσαι να καταταχτείς ψηλότερα από τους συναδέλφους σου που κατατάσονται ήδη εδώ και χρόνια στην πρώτη σελίδα της Google, μπορείς να τους ανταγωνιστείς γράφοντας άρθρα πάνω σε θέματα που ψάχνουν οι ντόπιοι χρήστες.

Για παράδειγμα, εμείς σε μία ακριβώς τέτοια περίπτωση τα καταφέραμε γράφοντας άρθρα για το κτηματολόγιο (τον καιρό που ήταν φλέγον ζήτημα, και υπήρχαν προθεσμίες και αλλαγές στου νόμους και στις διαδικασίες) και με άρθρα για την κατάταξη ξενοδοχείων σε αστέρια (κι όμως μία τόσο εξειδικευμένη δραστηριότητα μηχανικών χτύπησε πρώτη θέση και έφερε επισκέπτες και κέρδη και άνοιξε νέες δουλειές λόγω της γνωριμίας και της προσωπικής επαφής).

5. Video Marketing

Θα έχετε ακουστά τους youtubers. Πολλοί youtubers ξεκίνησαν “για πλάκα”, τα χρήματα όμως που έχουν βγάλει κάποιοι από αυτούς ήταν αρκετά ώστε να το συνεχίσουν στα σοβαρά χωρίς την αρχική πλάκα και να το κάνουν επάγγελμα.

Δεν χρειάζεται να γίνετε δημοφιλείς youtubers για να προωθήσετε την επιχείρησή σας ή το website  σας. Μία σειρά όμως από βίντεο που φέρνουν όχι απλώς επισκεψιμότητα αλλά και ζεστό – έτοιμο να αγοράσει – κοινό, είναι ότι καλύτερο μπορείτε να κάνετε για την επιχείρηση σας.

Διότι άλλο είναι το να έρθουν μερικοί επισκέπτες που είδαν τυχαία μια διαφήμιση facebook και άλλο θερμοί θεατές των βίντεο σας. Για παράδειγμα αν έχετε ιστοσελίδα που προωθεί τo pet shop σας μπορείτε να κάνετε βίντεο σχετικά με το πως τα φροντίζουμε ή ότι άλλο θα βοηθήσει ή απλώς θα ικανοποιήσει την περιέργεια των δυνητικών πελατών σας.

6. Refferal & Viral Marketing

Όλες οι πρακτικές του παραδοσιακού μάρκετινγκ βρήκαν εφαρμογή στον ψηφιακό κόσμο μέσω του digital marketing. Δεν θα έλειπε φυσικά και η προώθηση από “στόμα σε στόμα.

 

 

 

 

Έχουν αναπτυχθεί τεχνικές στον ψηφιακό κόσμο ώστε να προωθείτε ένα προιόν μέσα από την αναφορά γι’αυτό στα social media, σε reviews, σε άρθρα κλπ.

 

Οι μέθοδοι με τους οποίους δίνει κάποιος κίνητρα στο κοινό ώστε να αναφερθεί το brand ποικίλουν. Κάποιοι βασίζονται στην εδραιωμένη σχέση με το κοινό το οποίο αφιλοκερδώς προωθεί το “μήνυμα” του brand και κάποιοι τρόποι στηρίζονται στην επιβράβευση, πχ με κουπόνια έκπτωσης, με πρόσβαση σε membership υπηρεσίες κλπ.

 

Η μαζικότητα και η δύναμη των νέων αυτών ψηφιακών μέσων είναι τόσο μεγάλη που συχνά το word of mouth αποκτά τεράστιο ρυθμό διάδοσης και τότε μιλάμε για Viral Marketing.

 

Το γνωστότερο και πιο χαρακτηριστικό ίσως παράδειγμα viral referral marketing είναι αυτό της dropbox.

 

Το dropbox έγινε Viral μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα με το να επιβραβεύει με 2gb δώρο γιά κάθε έναν που έκανε εγγραφή επειδή τον πρότεινες. 

 

7. Facebook/Instagram & Google διαφημίσεις

Οι facebook διαφημίσεις είναι όπως έχετε παρατηρήσει αυτές οι καταχωρίσεις στην ροή καθώς περιηγήστε που γράφουν την λέξη “χορηγούμενη”.

Αντίθετα οι διαφημίσεις Google είναι αυτές που βγαίνουν μόνο όταν γράψουμε κάποιες συγκεκριμένες λέξεις στην αναζήτηση.

Αν κάνουμε την αναγωγή στον πραγματικό κόσμο , η διαφήμιση Facebook μοιάζει με το να μπεί κάποιος στην παρεά ή στο γραφείο και να πεί “παιδιά θέλει κανείς λάστιχα αυτοκινήτου; άνοιξε ο ξάδερφος μου νέο κατάστημα”, ενώ αντίστοιχα η ισοδυναμία με την Google διαφήμιση θα ήταν να σας έχουν “κόψει” στο ΚΤΕΟ για τα ελαστικά σας και να ρωτήσετε στην παρέα ή στο γραφείο “ξέρει κανείς κανένα καταστημα ελαστικών που κάνει μηνιαίες δόσεις;” και να πάρει τον λόγο κάποιος και να απαντήσει “ναι, ο ξάδερφος μου άνοιξε νέο κατάστημα και κάνει και μηνιαίες δόσεις”.

Είναι φανερό ότι και τα δύο είδη διαφημίσεων είναι αναγκαία για μία επιχείρηση, διότι η μεν google απαντάει σε ερωτήματα και μας φέρνει ζεστούς πελάτες που ψάχνουν εκείνη την στιγμή αυτό που εμείς πουλάμε, η δε facebook, ενημερώνει αμέριμνους πελάτες για την ύπαρξη των προιόντων ή υπηρεσιών μας.

Τα εργαλεία που μας παρέχουν οι δύο αυτές  “πλατφόρμες” είναι απίστευτα σε στόχευση κοινού και ρυθμίσεων απόδοσης και στρατηγικής με απίστευτες δυνατότητες και αποτελέσματα.

Tόσο φθηνή διαφήμιση δεν υπήρξε ποτέ ξανά στην ζωή μας. Μπορείς για παράδειγμα, με 5-10 ευρώ στο Facebook ads να φέρεις χιλιάδες χρήστες στην σελίδα σου (reach) κατι που στον αληθινό κόσμο θα μπορούσε να συγκριθεί με μετακόμιση του μαγαζιού σου στο κέντρο.

Αντίστοιχα με 0,05€ έως 0,50€ ανά κλικ (ή και περισσότερο) μπορείς να φέρεις χρήστες που μόλις έγραψαν στην αναζήτηση “μαύρα γυναικεία μποτάκια μάρκας τάδε”.

Το κόστος ανά κλικ φυσικά ποικίλει ανάλογα το προιόν, τον αριθμό των επιχειρήσεων που έχουν κάνει επίσης διαφήμιση, και διάφορα άλλα που μπορείτε να διαβάσετε στο blog του zoom-out.gr.

Δημοφιλή άρθρα

Της ίδιας κατηγορίας

Τι είναι οι Landing Pages και πως βοηθούν στα κέρδη σας

Τι είναι οι Landing Pages και πως βοηθούν στα κέρδη; Είστε σίγουροι πως σας συμφέρει να στέλνετε τους επισκέπτες σας...

2 Comments

  1. George

    Ωραίο, thanks

    Reply
  2. Γιώργος Δεληγιάννης

    Ευχαριστούμε για το σχόλιο

    Reply

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Zoom-Out.gr

Η επιχείρησή σου αξίζει ένα κερδοφόρο website. Η απλή παρουσία στο διαδίκτυο δεν είναι αρκετή.

Έδρα: Βόλος - Θεσσαλία

(c) 2020 Zoom-Out.gr
ebook cover website creator

Δωρεάν Ebook

"Πριν αποκτήσεις το δικό σου website": Eλαχιστοποίησε λάθη και άσκοπα έξοδα. 

 

Έχετε εγγραφεί. Ελέγξτε το email σας (εισερχόμενα & ανεπιθύμητα)

responsive desgign logo icon

Δωρεάν Δείγμα

Ακολούθησε τις απλές οδηγίες που θα λάβεις και θα φτιάξουμε δωρεάν δείγμα της δικής σου ιστοσελίδας!

Θα σου ζητηθεί λογότυπο & φωτογραφίες (αν έχεις), καθώς και μερικές πρώτες πληροφορίες για την επιχείρησή σου.

 

Έχετε εγγραφεί. Ελέγξτε το email σας (εισερχόμενα & ανεπιθύμητα)

ebook cover website creator

Δωρεάν Ebook

Όσα πρέπει να γνωρίζεις, για να ελαχιστοποιήσεις λάθη και άσκοπα έξοδα. Ούτε σε εμάς αρέσουν τα spams...

Ευχαριστούμε! Έχετε εγγραφεί.