fbpx

Μην φοβάστε τον Ανταγωνισμό. Αγαπήστε τον!

Χρειάζεστε ανταγωνισμό για να αποδείξετε ότι… δεν έχετε ανταγωνισμό

Διαβάζεται σε 5 λεπτά

Μιλώντας με μικρές επιχειρήσεις και επιχειρηματίες που έχουν νέα σχέδια, βλέπω ότι οι ιδιοκτήτες συχνά επιθυμούν να μην έχουν ανταγωνισμό.

Πιστεύουν ότι χωρίς ανταγωνισμό, ολόκληρη η αγορά θα είναι δική τους.

Δεν νομίζω ότι συμβαίνει αυτό – ειδικά για νέες επιχειρήσεις που έχουν πραγματικά καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες. 

Τι θα διαβάσετε σε αυτό το άρθρο:

  1. “Ο ανταγωνισμός είναι καλός”
  2. Παραδείγματα
  3. Πώς ωφελεί τις επιχειρήσεις
  4. Καινοτόμος σκέψη
  5. Ποιότητα υπηρεσιών
  6. Γνώση προτιμήσεων των πελατών
  7. Εφησυχασμός
  8. Κατανόηση της αγοράς
  9. Εκπαίδευση
  10. Επικυρώνει την ιδεά σας

 

Ο ανταγωνισμός είναι καλός

Έχουμε συνηθίσει στο κλισέ ότι ο υγιής ανταγωνισμός είναι κάτι καλό αλλά δεν είμαι σίγουρος κατά πόσο το πιστεύει πραγματικά ο μέσος επιχειρηματίας.

Κι αν όντως το πιστεύει, συνήθως εστιάζει στο προφανές, στο γενικότερο και το φιλοσοφικότερο επίπεδο. Στο ότι ο ανταγωνισμός βοηθάει τον καταναλωτή, την κοινωνία, την οικονομία και κάνει τους ανταγωνιστές καλύτερους. 

Οκ αυτό ήταν ήδη γνωστό και αποδεκτό από όλους.

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε με ποιό τρόπο ο ανταγωνισμός δίνει άμεσα και χειροπιαστά αποτελέσματα στην επιχείρηση που ανταγωνίζεται με άλλες καθώς και παράπλευρα σημαντικά οφέλη που και αυτά θα καταλήξουν σε δεύτερο χρόνο σε κέρδη.

quote about competition

Παραδείγματα

Παράδειγμα 1

Υπάρχει ένα παραδοσιακό εστιατόριο σε ένα μικρό χωριό τουριστικής περιοχής της χώρας (το παράδειγμα είναι αληθινό).

Το χωριό αυτό δεν είναι ούτε το πιο προβεβλημένο ούτε ο πιο δημοφιλής προορισμός των τουριστών.  

Μία μέρα ανοίγει ένα δεύτερο εστιατόριο στο χωριό. Το ίδιο παραδοσιακό concept με ίδιο τον στόχο, τους τουρίστες. 

Ο ιδιοκτήτης του πρώτου εστιατορίου έχει εκνευριστεί αφού βλέπει πως τα ήδη μικρά ετήσια κέρδη θα μοιραστούν με τον καινούργιο. 

Ο καινούργιος, ένας νεαρός σχετικά σε ηλικία αλλά με εμπειρία στις επιχειρήσεις  ξεκινάει καμπάνιες διαφήμισης σε όλα τα μέσα (τηλεόραση, ραδιόφωνο, διαδίκτυο, πληρωμένα άρθρα προβολής σε περιοδικά και ειδησεογραφικά portals κλπ) στα οποία διαφημίζει το εστιατόριο του με την ανάδειξη του χωριού ως προορισμός..

Μέσα σε λίγους μήνες η μικρή επισκεψιμότητα του χωριού τριπλασιάζεται (πάλι μικρή είναι η επισκεψιμότητα, δεν έγινε κάποιο θαύμα, απλώς είναι… τριπλάσια) και πλέον η αγορά μοιράζεται στα δύο, με χρήματα όμως του ανταγωνιστή στην ουσία, ενώ το όφελος είναι κοινό. 

 

Παράδειγμα Νο 2. 

Επιχείρηση μετακομίζει από την ήσυχη γειτονιά που διάλεξε ώστε να μην έχει ανταγωνισμό και να επωφεληθεί από τα χαμηλά ενοίκιά της.

Μετακομίζει σε ακριβότερη οδό της πόλης όπου οι όμοιες με την δική του επιχειρήσεις έχουν άτυπα δημιουργήσει αυτό που συχνά ονομάζουμε “πιάτσα”.

Ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός αλλά πλέον ο “εχθρός” είναι γνωστός και διαχειρίσιμος. Πρέπει να γίνει απλώς καλός όσο και οι άλλοι ή και ακόμη καλύτερος. 

Οι περαστικοί πελάτες είναι πολλοί (reach), και μέρος αυτών οι δυνητικοί πελάτες (leads) επίσης πολλοί. Αρκεί να διαλέγουν και την επιχείρηση του παραδείγματός μας κάποιοι πελάτες αντί αυτών που προϋπήρχαν. 

Πριν ήταν μονοπώλιο σε μία μη ανταγωνιστική αλλά σχεδόν ανύπαρκτη αγορά. Τώρα πλέον και μόνο η συνύπαρξη του στην ίδια γειτονιά με τους “μεγάλους παίκτες” του χώρου του, αναβαθμίζει ακαριαία και την δική του εικόνα. 

 

 

 Με ποιό τρόπο ο ανταγωνισμός ωφελεί τις επιχειρήσεις?

Το καλύτερο το κρατήσαμε για τελευταίο (στο Νο 8). Είναι κάτι που έχει απασχολήσει όσους έχουν καινοτομες ιδέες για startups.

1. Καινοτόμος σκέψη

Ο ανταγωνισμός οδηγεί στην καινοτομία.

Πέρα από το προφανές όφελος της καινοτομίας υπάρχει και κάτι άλλο.

Η καινοτομία μπορεί να φέρει νέες ιδέες για προιόντα και υπηρεσία και τελικά  η επιχείρηση να αλλάξει προς όφελός της την ίδια την αγορά ή να στραφεί ενναλλακτικά και σε μία άλλη.

2. Ποιότητα υπηρεσιών

Μπορεί να μην εστιάζετε πολύ στην ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχετε εάν δεν υπάρχει ανταγωνισμός.

Το όφελος της αύξησης της ποιότητας  (αλλά και της καινοτομίας που αναφέρθηκε πιο πριν) θα είναι και συλλογικό για όλο τον κλάδο εκτός από ατομικό.

Αν για παράδειγμα τα γυμναστήρια αυξήσουν μέσω του ανταγωνισμού την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και επενδύσουν σε νέες καινοτόμες τεχνικές αλλά και στα νέα trends της εποχής, θα ωφεληθεί όλη η τοπική αγορά της γυμναστικής, εις βάρος πιθανότατα της αντίστοιχης τοπικής αγοράς των διατροφολόγων και ινστιτούτων που ασχολούνται με την παθητική γυμναστική και την ομορφιά. 

3. Καλύτερη γνώση σχετικά με τις προτιμήσεις πελατών

Όσο υπάρχει υψηλός ανταγωνισμός, λαμβάνετε περισσότερες και καλύτερες πληροφορίες σχετικά με τις προτιμήσεις ή τις απαιτήσεις των πελατών.

Όταν οι ανταγωνιστές σας έχουν περισσότερα κέρδη από εσάς, αυτό σημαίνει ότι έχουν υιοθετήσει μερικές εξαιρετικές τεχνικές για να προσελκύσουν πελάτες.

Μπορεί να είναι καλύτερη εξυπηρέτηση, χαμηλές τιμές κ.λπ.

Έτσι, μπορείτε να μελετήσετε στρατηγικές που υιοθέτησαν οι ανταγωνιστές σας που τους καθιστούν επιτυχημένους και μπορείτε εύκολα να γνωρίζετε τον παλμό των πελατών σας και αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κάνει την επιχείρησή σας επιτυχημένη. 

4. Εφησυχασμός

Ο ανταγωνισμός απομακρύνει τον εφησυχασμό.

Εάν η εταιρεία σας προσπαθεί με συνέπεια να καινοτομεί και να βελτιώνεται, εσείς και οι εργαζόμενοί σας θα ενθαρρύνονται να ωθήσουν τον εαυτό τους και την επιχείρηση ακόμη πιο μακριά.

Στην αντίθεση περίπτωση, η έλλειψη ανταγωνισμούς φέρνει τον εφησυχασμό και ένας νέος παίκτης με πολύ ευκολότερο τρόπο θα καταφέρει να διεισδύσει στην δική σας -μέχρι πρότινος- αγορά και να πάρει μερίδιο.

5. Κατανόηση της αγοράς σας

Ο ανταγωνισμός σάς αναγκάζει να εστιάσετε στο κοινό.

Σας “ανοίγει τα μάτια” να κηνυγήσετε αγορές που αρχικά δεν είχατε φανταστεί.

Όταν θα δείτε τον ανταγωνιστή να διαφημίζει υπηρεσίες που εσείς δεν έχετε σκεφτεί να παρέχετε, ή να διαφημίζει υπηρεσίες που κι εσείς παρέχετε αλλά σε άλλο κοινό (πχ σε σχολικούς αθλητικούς αγώνες) αυό αυτομάτως θα σημαίνει ότι βγάζει κέρδη και τότε θα ανακαλύψετε μία νέα υπηρεσία ή μία νέα αγορά που ποτέ πριν δεν είχατε σκεφτεί.

6. Εκπαίδευση

Βλέποντας τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας μπορεί να σας διδάξει πράγματα για την επιχείρησή σας. Οι πρακτικές τους θα σας προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για την κατάσταση της αγοράς και θα σας βοηθήσουν να δείτε τι λειτουργεί και τι όχι.

7. Ο ανταγωνισμός φέρνει συνεργασίες

Κι όμως θα το έχετε παρατηρήσει.

Μεγάλα  brands που φερόταν μάλιστα εχθρικά μεταξύ τους να συνεργάζονται ή ακόμη και να συγχωνεύονται.

Αυτό μπορεί να συμβεί για πολλούς λόγους όπως πχ:

  • επειδή γιγαντώνεται σε μέγεθος ένας τρίτος ανταγωνιστής ή
  • για να σχηματιστεί ένα άτυπο ολιγοπώλιο που θα ελέγχει κατά ένα μέρος τις τιμές της αγοράς ή
  • για μεταφορά τεχνογνωσίας

Και φυσικά συνεργασίες για όλους αυτούς τους λόγους μπορεί να γίνουν σε οποιοδήποτε μέγεθος επιχείρησης ακόμη και στις πιο μικρές.

 

Το καλύτερο το αφήσαμε για το τέλος. Εάν έχετε πραγματοποιήσει ως startup μία τρελή πρωτότυπη και καινοτόμα ιδέα σας έχει σίγουρα απασχολήσει.

 

8. Ο ανταγωνισμός επικυρώνει την ιδέα σας

Ξέρετε ότι έχετε μια καλή ιδέα όταν άλλα άτομα έρχονται με παρόμοια προϊόντα ή υπηρεσίες.

Ο ανταγωνισμός επικυρώνει την αγορά και το ότι υπάρχουν πιθανότατα πελάτες για το νέο προϊόν σας.

Αυτό σημαίνει επίσης ότι το κόστος του μάρκετινγκ και της εκπαίδευσης της αγοράς σας μειώνεται διότι όπως είπαμε και στα παραδείγματα στην αρχή του άρθου, ο ανταγωνισμός θα σας συνεισφέρει… δωρεάν προωθόντας και εκπαιδεύοντας την κοινή σας αγορά να δεχτεί τις νέες σας υπηρεσίες ή προϊόντα.

Αν μετά από όλα αυτά αγαπάτε πλέον τον ανταγωνισμό, διαβάστε οπωσδήποτε το παρακάτω άρθρο μας:

“Υπερβολική εστίαση στον ανταγωνισμό; Προσοχή!”

 

 

Της ίδιας κατηγορίας

Το ΕΣΠΑ το Εcommerce και η χαμένη ευκαιρία

Θέλαμε από καιρό να γράψουμε ένα άρθρο για την κατάσταση του ecommerce και του ψηφιακού μετασχηματισμού φυσικών...

Υπερβολική εστίαση στον ανταγωνισμό; Προσοχή!

Παθιάζεστε με τον ανταγωνισμό; H εμμονή με τον ανταγωνισμό σας κάνει κακό.

Επιτήδειοι εκβιάζουν επιχειρήσεις για την καταχώρισή τους στους χάρτες

Είναι αστείρευτη η φαντασία των επιτήδειων που προσπαθούν τηλεφωνικά να αποσπάσουν χρήματα από τα θύματά τους.  Η...

5 συμβουλές πριν προσλάβεις φίλους σου

Σύντομα ή θα τον διώξεις με απαίσια συναισθήματα και τύψεις ή θα παραιτηθεί μόνος του με επίσης απαίσια συναισθήματα και

Τι είναι οι startup (νεοφυείς ) επιχειρήσεις

Δεν σας αρέσει να πλουτίσουν άλλοι από την τρομερή ιδέα σας – Είστε καινοτόμοι; Παράδειγμα startup επιχείρησης

[/db_pb_post_slider]

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Zoom-Out.gr

Διαφημιστική Εταιρεία Βόλος

Σκενδεράνη 4 (& Δημητριάδος)

Τηλ: 2421404989  - 6947025578

Αλεξ/πολη: 2551200211

(c) 2024 Zoom-Out.gr

ebook cover website creator

Δωρεάν Ebook

"Πριν αποκτήσεις το δικό σου website": Eλαχιστοποίησε λάθη και άσκοπα έξοδα. 

 

Έχετε εγγραφεί. Ελέγξτε το email σας (εισερχόμενα & ανεπιθύμητα)

responsive desgign logo icon

Δωρεάν Δείγμα

Ακολούθησε τις απλές οδηγίες που θα λάβεις και θα φτιάξουμε δωρεάν δείγμα της δικής σου ιστοσελίδας!

Θα σου ζητηθεί λογότυπο & φωτογραφίες (αν έχεις), καθώς και μερικές πρώτες πληροφορίες για την επιχείρησή σου.

 

Έχετε εγγραφεί. Ελέγξτε το email σας (εισερχόμενα & ανεπιθύμητα)

ebook cover website creator

Δωρεάν Ebook

Όσα πρέπει να γνωρίζεις, για να ελαχιστοποιήσεις λάθη και άσκοπα έξοδα. Ούτε σε εμάς αρέσουν τα spams...

Ευχαριστούμε! Έχετε εγγραφεί.