Από την εποχή που το τρυπάνι ονομαζόταν “μπλακ εντ ντέκερ”, την εποχή που το εικονίδιο του internet explorer λεγόταν “ίντερνετ” φτάσαμε στο “το βρήκα στο ίντερνετ” να έχει ταυτιστεί με την “Gοοgle”.
Η Google έχει γίνει αυτοκρατορία και δεν λείπει κανείς από αυτήν, γι ‘αυτό και δικαιολογημένα έχουμε αφοσιωθεί (έχουμε πέσει με τα μούτρα θα ήταν πιο ακριβές) στο μάρκετινγκ μέσα από τα κανάλια της, καθώς και στα αντίστοιχα της Facebook & Instagram.
Εκεί βρίσκονται λοιπόν οι πελάτες μας και είναι δικαιολογημένη η εμμονή μας.
Υπάρχει όμως ένα μικρό πρόβλημα!
Εκτός όμως από του πελάτες μας, εκεί βρίσκονται και οι ανταγωνιστές μας.
Μήπως ξεχνάμε άλλα κανάλια με μικρότερο ανταγωνισμό τα οποία ίσως για το δικό μας κοινό δίνουν μεγαλύτερο conversion rate; (=μετατροπή σε πελάτες)
Δεν θα ξεχάσω ότι τα πρώτα χρήματα που έβγαλα από affiliate marketing ήταν κάποια λίγα δολάρια από διαφήμιση BING, και όχι Google. Πραγματικά επρόκειτο για ένα προϊόν για άτομα μεγάλης ηλικίας της αμερικάνικης αγοράς, και το ενσωματωμένο στα windows πεδίο αναζήτησης της bing (το οποίο έμοιαζε και ακόμη μοιάζει με της Google) το χρησιμοποιούσαν πολύ συχνά άτομα του δικού μου target. Άτομα που δεν γνωρίζουν πολλά από τεχνολογία κάπως μεγαλύτερης ηλικίας. Το κόστος ανά μετατροπή ήταν χαρακτηριστικά μικρό και καθιστούσε τις …”δεκάρες” που μοίραζε ως προμήθεια το clickbank να είναι είναι κέρδη σε ένα βιώσιμο πλάνο προώθησης.
Ας δούμε λοιπόν μερικά μέσα στα οποία “κρύβονται” πελάτες και συχνά τα παραμελούμε.
Youtube
Το κυριότερο κανάλι προώθησης που συνήθως “ξεχνάμε” είναι το youtube. Το ξεχνάμε κυρίως επειδή η παραγωγή βίντεο δεν είναι εύκολη υπόθεση. Με τα εργαλεία όμως που έχουμε στην διάθεσή μας η παραγωγή βίντεο είναι ευκολότερη από ποτέ. Σε πολλές περιπτώσεις θα έπρεπε να είναι η πρώτη μας επιλογή. Δεν το δέχομαι για παράδειγμα επιχείρηση που πουλάει εκπαιδευτικά βίντεο να ασχολείται με facebook και instagram και όχι youtube (αληθινό παράδειγμα). Το δωρεάν οργανικό traffic είναι τεράστιο, και οι πληρωμένες διαφημίσεις έχουν πολύ μεγάλη απήχηση από ότι οι αντίστοιχες καταχωρήσεις στα πιο παραδοσιακά social media, ανάλογα με το προϊόν και το niche.
Bing
Η bing (που αναφέραμε στο παράδειγμα πιο πάνω) είναι η μηχανή αναζήτησης της microsoft. Κατέχει πολύ μικρότερο από 10% μερίδιο της πίτας διεθνώς ενώ στην Ελλάδα μικρότερο. Στις ΗΠΑ όμως κατέχει 33% και γενικότερα στις αγγλόφωνες χώρες (Αυστραλία, Καναδάς) κατέχει σημαντικό ποσοστό.
Από μόνοι τους οι παραπάνω αριθμοί μας δείχνουν κάποιες ευκαιρίες και αν προσθέσουμε τα χαμηλότερα cpc κόστη καθιστούν την bing ένα πρώτης τάξεως κανάλι προώθησης για συγκεκριμένα κοινά.
Τικ Τοκ
Ίσως ακούγεται αστείο το τικτοκ marketing αυτή την στιγμή, όπως αστείο ακουγόταν και το instagram marketing πριν χρόνια όταν ήταν ένα μέσο όπου νεαροί και νεαρές ανέβαζαν δειλά δειλά τις φωτογραφίες τους.
Διότι το tik tok έχει ταυτιστεί με τους teenagers που κάνουν χορευτικά. Σήμερα όμως δεν είναι έτσι. Την στιγμή αυτή που μιλάμε το ποσοστό του κοινού του που είναι πάνω από 30 είναι 38% και ανεβαίνει. https://www.statista.com/statistics/1095186/tiktok-us-users-age/
Εμείς ως web & digital marketing agency ξεκινήσαμε ήδη. Δεν γινόταν να λείπουμε από το νέο μεγάλο trend με το τεράστιο reach με τον μεγαλύτερο ημερήσιο χρόνο χρήσης ανά άτομο (45 λεπτά/ημέρα https://www.businessofapps.com/data/tik-tok-statistics/).
Οι πρώτες δοκιμές μας έφεραν απίθανα οργανικά αποτελέσματα (50.000 views και 1500 likes) με ένα μόνο βίντεο 30 δευτερολέπτων, σύντομα θα δημοσιεύσουμε τα πρώτα μας case studies.
Content Marketing
Ενώ στις αναπτυγμένες διαδικτυακά χώρες το content marketing είναι η “αιχμή του δόρατος” της γενικότερης στρατηγικής τους ακόμη και σε τοπικού ενδιαφέροντος ιστοσελίδες, στην χώρα μας έχουμε βαρεθεί να βλέπουμε ιστοσελίδες με blog στο menu το οποίο όμως… δεν περιέχει άρθρα. Γι ‘αυτό και το βάζουμε στην λίστα μας αυτή.
Το content marketing είναι σαν ένας καταθετικός λογαριασμός αποταμιεύσεων. Όταν τα instagram και facebook posts πηγαίνουν στον πάτο και είναι αδύνατο να τα ξαναδεί ποτέ κανείς (εκτός κι αν τα δει ο ψυχασθενής stalker σας που κάνει με μανία ατελείωτο scroll down στις δημοσιεύσεις σας πριν 7 χρόνια), τα άρθρα σας (κείμενο φωτογραφίες βίντεο infographics, presentations κλπ) θα αποτελούν ένα αειθαλές περιεχόμενο προσβάσιμο για τεράστιο χρονικό διάστημα. Αν έχετε γράψει ποτέ άρθρα σίγουρα θα έχετε κάποιο που σας στέλνει περισσότερο traffic ακόμη κι από την αρχική σελίδα, και μάλιστα δωρεάν.
0 Comments