Τι είναι το Τικ Τοκ, το κοινωνικό δίκτυο που μπήκε τόσο ξαφνικά στην ζωή μας;
Ας μάθουμε για το νέο trend μέσα από μερικά ενδιαφέροντα bullets:
- Στην αρχή υπήρχε το musical.ly. Επρόκειτο για μία εφαρμογή στην οποία teenagers δημοσίευαν βίντεο στα οποία έκαναν playback και χορευτικά βίντεο σε γνωστές ποπ επιτυχίες.
- Το 2017 η ByteDance αγόρασε το Musical.ly για 800 εκατομμύρια δολάρια, και δημιουργεί μία νέα εφαρμογή, το TikTok.
- Η ByteDance Ltd είναι εταιρεία παροχής υπηρεσιών διαδικτυακής τεχνολογίας με έδρα το Πεκίνο. Ιδρύθηκε από τον Ζανγκ Γιμίνγκ το 2012.
- Παράλληλα με το ΤικΤοκ από το 2016 η εταιρεία είχε ήδη ξεκινήσει το app “Douyin” στην Κίνα, το οποίο λανσάρει έως και σήμερα ως αδελφή εφαρμογή του TikTok προσαρμοσμένη στους αυστηρούς κανονισμούς λογοκρισίας της κίνας.
- To πρώτο τρίμηνο του 2020 με την συγκυρία της καραντίνας λόγω του covid-19, το Τικ Τοκ γίνεται το νέο παγκόσμιο trend και ξεκινάει μία ξέφρενη πορεία.
Ας δούμε μερικά ενδιαφέροντα “facts” και στατιστικά:
- Τον Οκτώβριο του 2018 εγκαταστάθηκε περισσότερες φορές από οποιαδήποτε άλλη εφαρμογή στις ΗΠΑ.
- Μέχρι τον Νοέμβριο του 2018 είχε ληφθεί από σχεδόν 80 εκατομμύρια χρήστες μόνο στις ΗΠΑ.
- Η BydeDance, με εκτιμώμενη αξία 75 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ξεπέρασε το Uber ως η «πολυτιμότερη» start-up παγκοσμίως.
- Τον Φεβρουάριο του 2019, το Tik Tok ξεπέρασε το ένα δισεκατομμύριο λήψεις μέσω App Store και Google Play.
- Το πρώτο τρίμηνο του 2019 ήταν η πιο επιτυχημένη εφαρμογή καθώς απέκτησε επιπλέον 188 εκατομμύρια χρήστες.
- Σήμερα, το TikTok είναι διαθέσιμο σε 75 γλώσσες, σε πάνω από 150 χώρες.
- Έχει φτάσει πλέον τα 2 δις downloads (καλοκαίρι 2020)
- Μόνο τον Φεβρουάριο του 2020 είχε 113 εκατομμύρια κατεβάσματα.
- Κατηγορείται από δυτικούς φορείς ότι διαρρέει πληροφορίες των χρηστών προς όφελος της Κίνας.
- Λόγω των αμφιβολιών περί της ορθής διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων τον χρηστών της, η Amazon απαγόρευσε στους εργαζόμενούς της να συνυπάρχει η εφαρμογή στο ίδια κινητά με αυτά που λαμβάνουν τα εταιρικά τους emails.
- Οι χρήστες του ανήκουν στο νεαρότερο ηλικιακά κοινό σε σχέση με τα υπόλοιπα social networks.
- Στοχεύει στην generation z και όχι σε παιδιά και teenagers.
- 25.8% των Αμερικάνων χρηστών του είναι 18 έως 24 ετών.
- Ο μέσος χρήστης ξοδεύει περισσότερα από 50 λεπτά την ημέρα στο tiktok.
- Λένε ότι ο αλγόριθμός με τον οποίο προβάλλει την ροή βίντεο, λαμβάνει υπόψη του και παραμέτρους όπως φωτεινότητα και ποιότητα εικόνας.
- Προς το παρόν έχει ελάχιστες έως καθόλου διαφημίσεις.
- Πρόσφατα (Ιούνιος 2020) δημιούργησε τα Tik Tok for Business & Ads Manager για την δημιουργία και διαχείριση διαφημιστικών καταχωρήσεων.
- Οι διαφημίσεις μέχρι τώρα ήταν (σκοπίμως) πολύ διακριτικές σε εμφάνιση, και οι στατιστικές λένε ότι είχαν (πιθανότατα λόγω του διακριτικού τρόπου εμφάνισης) πολύ χαμηλή ανταπόκριση (engagement).
- Το Τικ Τοκ έχει απαγορευτεί σε κάποιες χώρες (Ινδονησία, Μπαγκλαντές) για ανάρμοστο περιεχόμενο.
- Διάσημοι influencers του instagram καθώς και επώνυμοι με τεράστιους instagram και facebook λογαριασμούς τα βρήκαν “σκούρα” με το TikTok. Η επιτυχία τους σε πολλές περιπτώσεις δεν ήταν αντίστοιχη.
- Αντίθετα αναδείχτηκαν σε τεράστιους λογαριασμούς χρήστες που πιθανότατα δεν θα είχαν καμία τύχη στα παραδοσιακά κοινωνικά δίκτυα.
- Τα βίντεό του διαρκούν 15 δευτερόλεπτα και μπορείς να τα στείλεις με ελάχιστα κλικ οπουδήποτε ή να τα αποθηκεύσεις στην συσκευή σου.
Photo by Franck – Free-Hotspot.com on Unsplash
0 Comments