Το TikTok είναι ένα κοινωνικό δίκτυο που περιστρέφεται γύρω από την χρήση βίντεο.
Τα TikToks (videos) έχουν διάρκεια 15 ή 60 δευτερόλεπτα και μπορούν να δημιουργηθούν απευθείας στην εφαρμογή TikTok.
Τα εργαλεία επεξεργασίας βίντεο που παρέχει είναι πρωτοποριακά και ανανεώνονται συνέχεια. Χαρακτηριστική είναι η ευκολία χρήσης τους ακόμη και από ανθρώπους που δεν έχουν μεγάλη σχέση με editing λογισμικά.
Η εφαρμογή επιτρέπει την ενσωμάτωση με άλλα κανάλια κοινωνικών μέσων και μπορείτε να μοιραστείτε και κοινοποιήσετε τα βίντεό σας με ελάχιστα κλικ σε όλα τα μέσα (messenger, email, viber, whats up, αντιγραφή συνδέσμου κλπ).
Αν και το TikTok έγινε γνωστό για τα χορευτικά βίντεο καθώς και βίντεο συγχρονισμού χειλιών από teenagers, η δημοτικότητά του αυξάνεται καθημερινά και πλέον έχει ξεφύγει από πλευρά περιεχομένου αλλά και ηλικίας χρηστών, και πολλά brands και επιχειρήσεις το προσθέτουν στη social media στρατηγική τους.
Φυσικά αυτό κρύβει ένα ρίσκο για την εικόνα και ταυτότητα ενός brand αν δεν χρησιμοποιηθεί σωστά, αλλά πραγματικά ποιός θέλει να λείπει από το νέο μεγάλο trend του 2020;
Σήμερα θα δούμε πώς λειτουργεί το TikTok και τους καλύτερους τρόπους για να το χρησιμοποιήσετε στο πλαίσιο της content marketing στρατηγικής σας.
Πώς λειτουργεί το TikTok;
Το TikTok σας δίνει την ευκαιρία να συνδεθείτε με το κοινό σας σε βίντεο κλιπ μεγέθους μικρής διάρκειας.
Ο τρόπος που δουλεύει ο αλγόριθμος επιτρέπει τα βίντεο να γίνουν γρήγορα viral, επιτρέπει στα hashtags να ανακαλύπτουν το σωστό κοινό, και δίνει στους δημιουργούς την ευκαιρία να προσθέσουν tags σε φίλους καθώς και συνδέσμους, ώστε η στόχευση να είναι πιο ακριβής και ελεγχόμενη.
Πως στέλνω επισκεψιμότητα στην επιχείρησή μου από το tik tok;
Το Τικ Τοκ δεν έχει διαφημιστική πλατφόρμα ακόμη.
Πειραματίστηκε για λίγο καιρό από το 2019 μέχρι τα μέσα του 2020 με διαφημίσεις αλλά προς το παρόν έχει εγκαταλείψει αυτή την ιδέα.
Επίσης δεν υπάρχει δυνατότητα να βάλετε active links πάνω στα βίντεο.
Ο μόνος τρόπος για να στείλετε traffic και leads στην σελίδα σας είναι μέσω της περιγραφής προφίλ και της περιγραφής βίντεο και κατά κάποιο τρόπο μέσω των hashtags.
Επομένως θα στείλετε πελάτες στο brand σας μόνο μέσω του οργανικού περιεχομένου σας και μέσω του brand awareness (αναγνωρισιμότητα επωνυμίας) που θα πετύχει το περιεχόμενο που ανεβάζετε.
Τι είδους περιεχόμενο πρέπει να μοιράζεται μια επιχείρηση στο TikTok;
Παρόλο που δεν υπάρχουν κανόνες για το ποιά είδη βίντεο γνωρίζουν μεγαλύτερη επιτυχία ή γίνονται viral, υπάρχουν ορισμένα βασικά πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη καθώς δημοσιεύετε τα TikToks σας.
Οι χρήστες συμπαθούν το περιεχόμενο που φαίνεται αυθεντικό.
Αν και υπάρχει αρκετό premium τεχνικά περιεχόμενο στο Tik Tok, φαίνεται πως οι χρήστες επιβραβεύουν συχνότερο το αυθεντικό περιεχόμενο που μοιάζει με home παραγωγή.
Τα καλά νέα είναι πως δεν θα χρειαστεί να αγοράσετε ακριβό εξοπλισμό.
Τα κακά νέα είναι πως πρέπει να βρείτε την χρυσή τομή ανάμεσα στο premium/official vs home/αυθεντικό ώστε να έχετε την αλληλεπίδραση που θέλετε χωρίς όμως να “μολύνετε” το brand που με κόπο έχετε φτιάξει.
Δεν χρειάζεται να ανακαλύψετε ξανά τον τροχό
Αν και το καινούργιο και πρωτότυπο είναι πάντα κάτι καλό με αξία, μην φοβάστε να δοκιμάσετε να αντιγράψετε μερικές από τις τάσεις (στο τικ τοκ τα trends είναι το πιο δημοφιλές χαρακτηριστικό από πλευράς περιεχομένου) εάν ταιριάζει στην εταιρική σας ταυτότητα ή έστω να προσθέσετε τη δική σας πινελιά σε κάποιο trend που σας ταιριάζει.
Το TikTok σάς βοηθά να δημιουργήσετε κοινότητα
Μπορείτε να δημιουργήσετε μια κοινότητα στο TikTok.
Η συμμετοχή σε προκλήσεις (challenges) μέσω hashtag ή η χρήση των νέων trends μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες να γίνετε viral και να συνδέεστε με το κοινό σας μαζικότερα και συχνότερα. Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε το δικό σας hashtag και πρόκληση.
Δίνοντας στους ανθρώπους την επιλογή να απαντήσουν σε σχόλια ή να κάνουν «ντουέτο» με το βίντεό σας σημαίνει ότι μπορούν να το αναδημοσιεύσουν και να απαντήσουν σε αυτό.
Δεν χρειάζεται να είστε διασκεδαστικοί και “αστείοι”
Αν και το χιούμορ στο τικ τοκ έχει μεγαλύτερη απήχηση και αλληλεπίδραση, αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να είστε αστείοι.
Μπορείτε αντί αυτού να εμπνεύσετε και να ενημερώσετε.
Εάν η επωνυμία σας και η εταιρική σας ταυτότητα δεν έχει τόνο χιουμοριστικό, ίσως νομίζετε ότι το TikTok δεν κάνει για εσάς, αλλά αυτό δεν ισχύει.
Η επιλογή πιο ενημερωτικού, χρήσιμου ή παρακινητικού περιεχομένου μπορεί να σας προσφέρει έναν εναλλακτικό δρόμο προς την επιτυχία που θα διαφυλάξει την εικόνα και τις αξίες που πρεσβεύει το brand σας.
Προπονητές, επιχειρηματίες, σύμβουλοι, καθηγητές και bloggers, έχουν βρει τους δικούς τους τρόπους να δρουν ενημερωτικά καθώς δημιουργούν το περιεχόμενό τους και πολλοί από αυτούς έχουν μεγάλη επιτυχία.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα του ελληνικού τικ τοκ είναι ένας νεαρός μελισσοκόμος ο οποίος απέκτησε εκατοντάδες χιλιάδες ακόλουθους σε ελάχιστες ημέρες μιλώντας και δείχνοντας την μαγευτική καθημερινότητά του με τις μέλισσές του, και ένας συμπαθέστατος κτηνοτρόφος που έχει μαγέψει το κοινό του μιλώντας με αγάπη και πάθος για την κτηνοτροφία και τα ζώα του.
Αν και οι συγκεκριμένοι δεν ασχολούνται με την προώθηση της επιχείρησής τους και όλα δείχνουν πως ξεκίνησαν απλώς “για πλάκα”, αν χρειαστώ μέλι ή κρέας ξέρω ποιους θα προτιμήσω…
Προώθηση TikTok
Κοινοποιήστε
Πρέπει να μοιράζεστε τα TikToks σας. Εκτος από το κοινό σας που μπορεί να τα μοιράζεται στο Instagram και στο Facebook, θα πρέπει επίσης να το κάνετε και αυτό!
Προσθέστε ένα TikTok στην ιστορία σας στο Instagram ή στο Facebook και ζητήστε από το κοινό σας να σας ακολουθήσει στην εφαρμογή TikTok. Και το αντίστροφο.
Οι τοπικές επιχειρήσεις μπορούν να γνωρίσουν πιο εύκολα τοπική επιτυχία.
Όταν δημοσιεύετε ένα TikTok, το βίντεο κοινοποιείται πρώτα σε άτομα στην γεωγραφική σας περιοχή.
Αυτό σημαίνει ότι οι μικρές τοπικές επιχειρήσεις μπορούν να προσεγγίσουν τους ντόπιους γρήγορα και το περιεχόμενό τους είναι πιο πιθανό να κοινοποιηθεί από τα άτομα που μπορεί να γνωρίζουν ήδη τον ιδιοκτήτη ή την επιχείρηση και να αλληλεπιδρούν ήδη με αυτήν.
Δεν χρειάζεται δηλαδή να είστε “τεράστιοι” για να έχετε τεράστια εμβέλεια
Αν το πρώτο σας βίντεο δεν πετύχει, μην ανησυχείτε.
Με την πάροδο του χρόνου, ακόμη και ένα βίντεο 3 μηνών μπορεί να γίνει viral, όπως έχει αποδειχτεί ήδη, ειδικά στο ελληνικό τικ τοκ μέχρι τώρα.
Πρέπει να βάζετε Hashtag τα TikToks σας.
Τα Hashtags είναι χρήσιμα στο TikTok όπως και στο Instagram.
Στο TikTok, τα hashtag βοηθούν τον αλγόριθμο να αποφασίσει ποιος θα πρέπει να βλέπει το περιεχόμενό σας, ακόμα κι αν δεν είναι ακόμη ακόλουθός σας.
Η χρήση γενικών hashtag μπορεί να σας βοηθήσει να προσεγγίσετε ένα ευρύτερο κοινό από αυτό που στοχεύετε.
Ταυτόχρονα, είναι επίσης χρήσιμο να βάζετε hashtag που αφορούν αυτούς που είναι πιο πιθανό να αγοράσουν το προϊόν σας ή να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία σας.
Επομένως, βεβαιωθείτε ότι προσθέτετε και γενικά αλλά και εξειδικευμένα hashtag για να βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας προσεγγίζει τα κατάλληλα άτομα.
Επίλογος
Ό, τι κι αν αποφασίσετε τελικά για το τικ τοκ, έχοντας μία σαφή στρατηγική content marketing μπορείτε -χωρίς να βάλετε σε ρίσκο το brand identity σας- να μετατρέψετε το τικ τοκ σε μία πηγή εύρεσης νέων κοινών με αληθινό engagement και μία νέα πηγή σταθερών πελατών που επαναλαμβάνουν αγορές παρόλο που η πλατφόρμα tik tok δεν φαίνεται να σχεδιάστηκε για αυτό.
Image by Markus Winkler from Pixabay
0 Comments