Υπάρχουν 3 όροι που χαρακτηρίζουν τις πρακτικές βελτιστοποίησης ιστοσελίδων (SEO) όσον αφορά την “ηθική” και την “νομιμότητα” των πρακτικών αυτών:
- White Hat SEO: Το κανονικό αγνό SEO που πρέπει να κάνει κάθε κάτοχος (ή developer) ενός website
- Black Hat SEO: To να χρησιμοποιείς παράνομους (για την Google) τρόπους για να αναρριχηθείς γρήγορα στην κορυφή των αναζητήσεων.
- Grey Hat SEO: Κάτι ενδιάμεσο. Το να κινείσαι στην γραμμή ανάμεσα στο Black και White Hat SEO.
Πολλοί αυτοπροσδιοριζόμενοι SEO experts (ειδικοί δηλαδή στην βελτιστοποίηση της σελίδας σας για καλύτερη κατάταξη στις αναζητήσεις google), ευαγγελίζονται την γρήγορη και τεράστια άνοδο σας στις κατατάξεις με πρακτικές grey hat seo και κάποιοι ακόμη πιο προκλητικοί με πρακτικές black hat seo.
Πιστεύει δηλαδή ο developer της γειτονιάς ότι θα ξεγελάσει μια ομάδα μερικών εκατοντάδων διδακτορικών με απίστευτα βιογραφικά, που εργάζονται στην google με πολύ υψηλές αποδοχές έχοντας ως κύρια και μοναδική δουλειά αυτό ακριβώς: Το να μην τους ξεγελάει ο developer της γειτονιάς.
Για μένα (και όσους συνεργάζονται με το zoom-out.gr) δεν υπάρχει Grey Hat SEO , υπάρχει μόνο Black και White SEO. To Grey Hat SEO του σήμερα είναι το Black Hat SEO του αύριο.
Λίγη ιντερνετική ιστορία:
Πριν από 20 περίπου χρόνια μπήκε απότομα στην ζωή μας η Google, και έμεινε για πάντα. Το πέτυχε φτιάχνοντας έναν πρωτοποριακό για την εποχή αλγόριθμο αναζήτησης, προσφέροντας μάλιστα και μια δικαιοσύνη και ελπίδα στον κάθε developer ότι πλέον μπορεί και η δική του σελίδα να είναι ψηλά στις αναζητήσεις σε μια εποχή που μπορούσες απλά να πληρώσεις και να βελτιώσεις την θέση σου στα οργανικά αποτελέσματα.
(Οργανικά, λέγονται τα κανονικά αποτελέσματα όχι τα διαφημιστικά)
Ας δούμε λίγο προιστορικό αλλά και νεότερο Black Hat SEO μήπως και διδαχθούμε κάτι:
6 πρακτικές Black Hat SEO:
- Keyword stuffing
- Hidden links and text
- Backlinks
- Duplicate content
- Over Optimized Alt- tags
- Over Optimized υπερσύνδεσμοι
-
Keyword stuffing
Στα σκοτεινά (διαδικτυακά) χρόνια των 90’s απλώς στίβαζες λέξεις κλειδιά στην σελίδα και όποιος είχε τα περισσότερα κέρδιζε. Επομένως μια Black Hat SEO τεχνική ήταν το να βάζεις ένα σωρό λέξεις κλειδιά σε κάθε σελίδα και να φροντίζεις να έχουν ίδιο χρώμα με το φόντο ώστε να μην ενοχλούν τον χρήστη αλλά να τα βλέπει η μηχανή αναζήτησης. Το 2000 όταν μπήκε στην ζωή μας η Google όλα αυτά κόπηκαν μέσα σε μία νύχτα.
-
Hidden links and text
Αμέσως οι “SEO experts” δεν έχασαν χρόνο, και έκαναν το ίδιο βάζοντας πάλι πολλές λέξεις κλειδιά γράφοντας στον κώδικα CSS της σελίδας την “εντολή” display: none, δηλαδή να μην τα προβάλει αλλά να υπάρχουν στον κώδικα στον οποίο ψάχνουν τα ρομποτάκια των μηχανών αναζήτησης. Φυσικά κόπηκαν κι αυτά μέσα σε μία νύχτα.
-
Backlinks
Μία από τις κυριότερες καινοτομίες που έφερε η google (ίσως η σημαντικότερη εκείνη την εποχή) ήταν η αξία που είχε το να σε καταδεικνύουν (να έχουν λινκ της σελίδας σου δηλαδή) άλλα websites. Φυσικά αμέσως το εκμεταλλεύτηκαν οι black hat “seo experts” και δημιουργούσαν website γεμίζοντας τα με συνδέσμους προς τα website τους και τα websites όσων τους πλήρωναν για να το κανουν. Στα τάρταρα μέσα σε μία νύχτα έπεσαν αμέτρητα websites που έκαναν κατάχρηση αυτής της τακτικής.
-
Duplicate content
Επίσης στα τάρταρα καταποντίστηκαν μέσα σε μία νύχτα χιλιάδες ή εκατομμύρια website που χρησιμοποιούσαν την γνωστή τακτική του να μην έχεις καθόλου δικό σου περιεχόμενο αλλά να κάνεις μόνο copy paste άρθρα άλλων. Εδώ να σημειωθεί ότι υπάρχει κάποια παρεξήγηση στην κοινότητα για το πότε τιμωρείσαι για το διπλότυπο περιεχόμενο. Δεν θα το εξηγήσω εδώ γιατί ξεφεύγει από τους σκοπούς του άρθρου (μπορείτε να διαβάσετε όμως σε αυτό το άρθρο του Niel Patel ). Σε γενικές γραμμές πρέπει απλώς να ξέρεις ότι εαν το site σου έχει κάποιο περιεχόμενο που έχει αντιγραφεί από άλλο website (πχ τα δικαιολογητικά που ζητάει το υπουργείο για το κτηματολόγιο, ή αν δημοσίευσες ένα άρθρο σου σε διάφορα blog σου και σε ενημερωτικά sites) μην ανησυχείς δεν θα σε τιμωρήσει η Google έτσι απλά. Ζούμε στο 2020 και ο αλγόριθμός της είναι αρκετά πιο έξυπνος από ότι φανταζόμαστε.
-
Over Optimized Alt- tags
Μία άλλη αφελής τακτική ήταν (και είναι, γιατί το κάνουν ακόμη) το να γράφεις λέξεις κλειδιά στα alt tags μιας φωτογραφίας αντί να γράφεις τι απεικονίζει όντως η φωτογραφία. Πχ μία εικόνα απεικονίζει ένα μολύβι και ο developer γράφει στα alt tags “Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης στο Παγκράτι” αντί να γράψει πχ κίτρινο μολύβι σε μολυβοθήκη. Έχετε παρατηρήσει στην αντίστροφη αναζήτηση εικόνων ότι η google έχει τεχνητή νοημοσύνη και καταλαβαίνει τι απεικονίζουν; Δεν αναγνωρίζει μόνο απλές αλλά και πιό σύνθετες εικόνες. Επομένως για μαντέψτε ποιοί χαίρονται τον πρώτο χρόνο μόνο σύμφωνα με την λαϊκή παροιμία! Η google έδωσε πολύ μεγάλη σημασία σε αυτό το ζήτημα, γιατί η ειλικρινής συνεισφορά των developers ήταν το πιο σημαντικό για να πετύχει η αναζήτηση βάσει εικόνων. Γι’αυτό βγάζει τόσο σχετικά αποτελέσματα το image search. Καιι σκεφτείτε το λίγο: H Google θελει να σε επιβραβεύσει που την βοηθάς να έχει ένα τόσο καλό εργαλείο αναζήτησης. Τέλος μην ξεχνάμε και την επισκεψιμότητα που σου στέλνει όταν γράφεις ειλικρινείς περιγραφές, διότι πολλοί γράφουν “άσπρο παλτό με μαύρα κουμπιά” και πατούν images και μόλις δουν κάτι κοντά σε αυτό που ψάχνουν κάνουν κλικ στην εικόνα και στο website σου.
-
Over Optimized υπερσύνδεσμοι
Over Optimized υπερσύνδεσμοι (hyperlinks) με κείμενο που περιέχει λέξη κλειδίάσχετο όμως από αυτό που περιγράφεται στην σελίδα που το link σε στέλνει. Πχ έχεις κείμενο σε υπερσύνδεσμο που γράφει “Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης στο Παγκράτι” (γιατί σε αυτήν την φράση θέλει να κατατάσσεσαι) και σε στέλνει σε μία εσωτερική σελίδα που όμως μιλάει για τις βάσεις των πανελλήνιων εξετάσεων και όχι για το φροντιστήριο. Φυσικά κόπηκε από την Google κι αυτό. Εδω και λίγα χρόνια ότι και να γράψεις στο κείμενο του hyperlink δεν το λαμβάνει καθόλου υπόψιν.
Επίλογος – Συμπέρασμα:
Νομίζετε ότι τα παραδείγματα αυτά είναι αρκετά για να διδαχθούμε κάτι;
Ή μήπως να μην διδαχθούμε τίποτα και να πληρώσουμε μερικές εκατοντάδες ευρώ για να μας δημιουργήσει κάποιος μερικές χιλιάδες backlinks μέσα σε ένα μήνα.
Και θα κοροϊδέψουμε έτσι την Google γιατι δεν θα καταλάβει ότι χιλιάδες websites αποφάσισαν να βάλουν λινκ για εμάς, μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, και πριν και μετά το διάστημα αυτό, δεν υπήρχε καμία αναφορά και καμία συζήτηση για εμάς στα social media ή σε σχόλια, κανένα ή ελάχιστα reviews και γενικά κανένα σημάδι φυσιολογικής ανάπτυξης.
Για τον artificial intelligence αλγόριθμο του 2020 το να καταλάβει την μη φυσιολογική ανάπτυξη είναι παιχνιδάκι.
Κι έστω να υποθέσουμε πως το αφύσικο αυτό link building έγινε ακόμη πιο περίτεχνα, συνοδεύτηκε δηλαδή και από παράλληλες ενέργειες σε όλα τα επίπεδα του referral marketing.
Θα σε κάνει αυτό να κοιμάσαι ήσυχος;
Όλοι αυτοί στα παραδείγματα που ανέφερα πιο πάνω κοιμοντουσαν ήσυχοι και ξύπνησαν ένα πρωί στις τελευταίες (ή και εξαφανίστηκαν τελείως) θέσεις της αναζήτησης.
Κανένα πρόβλημα αν είσαι developer του δικού σου website και έχεις τον χρόνο κάθε πρωί να αλλάζεις στρατηγική ανάλογα με τις νέες απαγορεύσεις και ποινές της Google.
Για να ξεμπλέξεις όμως από έναν τεράστιο όγκο κακών backlinks θα χρειαστείς μήνες ή και χρόνια αφού θα πρέπει να χρησιμοποιησεις την διαδικασία dissavow και reconsideration request προς την Google.
Θα πλήρωνες όμως ποτέ έναν τέτοιο SEO expert να σου δημιουργήσει μια ωρολογιακή βόμβα;
Αν έχεις πολλά χρήματα για Black Hat SEO γιατί δεν τα δίνεις στην τηλεόραση να σε διαφημίσει στο ημίχρονο του τελικού champions league;
Το brand awareness και authority που θα σου δώσει πιθανότατα θα είναι ανώτερο από τα αμέτρητα λινκ από χαμηλής ποιότητας website στην Ινδία και το Πακιστάν.
Διαβάστε στο blog μας πως επηρεάζει το outbound marketing (πχ η παραδοσιακή διαφήμιση σε εφημερίδες περιοδικά τηλεόραση) το SEO.
Το SEO έχει αλλάξει, τώρα που μιλάμε επίσης αλλάζει, και πάντα θα αλλάζει.
Το μόνο που μπορεί να σε διαφυλάξει πλέον από την επέλαση των artificial intelingence αλγορίθμων και το κυνήγι των black hat seo αντίμετρων είναι το υγιές και φυσιολογικό νόμιμο SEO.
Κοστίζει πολύ λιγότερο σε χρόνο και σε χρήμα όπως θα συμφωνούσαν όλοι αυτοί που ακόμη κάνουν προς την google disavow και αιτήματα για reconsideration μήπως και “καθαρίσουν” από τις αμαρτίες των προηγούμενων ετών.
Δημοφιλή άρθρα
Τελευταία άρθρα
Της ίδιας κατηγορίας
0 Comments
Submit a Comment
Zoom-Out.gr
Διαφημιστική Εταιρεία
ΟΡΟΙ & ΑΣΦΑΛΕΙΑ
FOLLOW US
Σχόλια