Black White Grey Hat SEO

Ποιές πρακτικές παραβιάζουν τις κόκκινες γραμμές της Google; Αξίζουν τον κόπο;

Jan 14, 2020 | SEO |

Διαβάζεται σε 10 λεπτά

Υπάρχουν 3 όροι που χαρακτηρίζουν τις πρακτικές βελτιστοποίησης ιστοσελίδων (SEO)  όσον αφορά την “ηθική” και την “νομιμότητα” των πρακτικών αυτών:

  • White Hat SEO: Το κανονικό αγνό SEO που πρέπει να κάνει κάθε κάτοχος (ή developer) ενός website 
  • Black Hat SEO: To να χρησιμοποιείς παράνομους (για την Google) τρόπους για να αναρριχηθείς γρήγορα στην κορυφή των αναζητήσεων.
  • Grey Hat SEO: Κάτι ενδιάμεσο. Το να κινείσαι στην γραμμή ανάμεσα στο Black και White Hat SEO.

Πολλοί αυτοπροσδιοριζόμενοι SEO experts (ειδικοί δηλαδή στην βελτιστοποίηση της σελίδας σας για καλύτερη κατάταξη στις αναζητήσεις google), ευαγγελίζονται την γρήγορη και τεράστια άνοδο σας στις κατατάξεις με πρακτικές grey hat seo και κάποιοι ακόμη πιο προκλητικοί με πρακτικές black hat seo. 

Πιστεύει δηλαδή ο developer της γειτονιάς ότι θα ξεγελάσει μια ομάδα μερικών εκατοντάδων διδακτορικών με απίστευτα βιογραφικά, που εργάζονται στην google με πολύ υψηλές αποδοχές έχοντας ώς κύρια και μοναδική δουλειά αυτό ακριβώς: Το να μήν τους ξεγελάει ο developer της γειτονιάς. 

Για μένα (και όσους συνεργάζονται με το  zoom-out.gr) δεν υπάρχει Grey Hat SEO , υπάρχει μόνο Black και White SEO. To Grey Hat SEO του σήμερα είναι το Black Hat SEO του αύριο. 

Λίγη ιντερνετική ιστορία:

Πριν από 20 περίπου χρόνια μπήκε απότομα στην ζωή μας η Google,  και έμεινε για πάντα. Το πέτυχε φτιάχνοντας έναν πρωτοποριακό για την εποχή αλγόριθμο αναζήτησης, προσφέροντας μάλιστα και μια δικαιοσύνη και ελπίδα στον κάθε developer ότι πλέον μπορεί και η δική του σελίδα να είναι ψηλά στις αναζητήσεις σε μια εποχή που μπορούσες απλά να πληρώσεις και να βελτιώσεις την θέση σου στα οργανικά αποτελέσματα.

(Οργανικά, λέγονται τα κανονικά αποτελέσματα όχι τα διαφημιστικά)

Ας δούμε λίγο προιστορικό αλλά και νεότερο Black Hat SEO μήπως και διδαχθούμε κάτι:

6 πρακτικές Black Hat SEO:

  1. Keyword stuffing
  2. Hidden links and text
  3. Backlinks
  4. Duplicate content
  5. Over Optimized Alt- tags
  6. Over Optimized υπερσύνδεσμοι
    • Keyword stuffing: Στα σκοτεινά (διαδικτυακά) χρόνια των 90’s απλώς στίβαζες λέξεις κλειδιά στην σελίδα και όποιος είχε τα περισσότερα κέρδιζε. Επομένως μια Black Hat SEO τεχνική ήταν το να βάζεις ένα σωρό λέξεις κλειδιά σε κάθε σελίδα και να φροντίζεις να έχουν ίδιο χρώμα με το φόντο ώστε να μην ενοχλούν τον χρήστη αλλά να τα βλέπει η μηχανή αναζήτησης. Το 2000 όταν μπήκε στην ζωή μας η Google  όλα αυτά κόπηκαν μέσα σε μία νύχτα.
    • Hidden links and text: Αμέσως οι “SEO experts”  δεν έχασαν χρόνο, και έκαναν το ίδιο βάζοντας πάλι πολλές λέξεις κλειδιά γράφοντας στον κώδικα CSS της σελίδας την “εντολή” display: none, δηλαδή να μην τα προβάλει αλλά να υπάρχουν στον κώδικα στον οποίο ψάχνουν τα ρομποτάκια των μηχανών αναζήτησης. Φυσικά κόπηκαν κι αυτά μέσα σε μία νύχτα.
    • Backlinks. Μία από τις κυριότερες καινοτομίες που έφερε η google (ίσως η σημαντικότερη εκείνη την εποχή) ήταν η αξία που είχε το να σε καταδεικνύουν (να έχουν λινκ της σελίδας σου δηλαδή) άλλα websites. Φυσικά αμέσως το εκμεταλλεύτηκαν οι black hat “seo experts” και δημιουργούσαν website γεμίζοντας τα με συνδέσμους προς τα website τους και τα websites  όσων τους πλήρωναν για να το κανουν. Στα τάρταρα μέσα σε μία νύχτα έπεσαν αμέτρητα websites που έκαναν κατάχρηση αυτής της τακτικής. 
    • Duplicate content.  Επίσης στα τάρταρα καταποντίστηκαν μέσα σε μία νύχτα χιλιάδες ή εκατομμύρια website που χρησιμοποιούσαν την γνωστή τακτική του να μην έχεις καθόλου δικό σου περιεχόμενο αλλά να κάνεις μόνο copy paste άρθρα άλλων. Εδώ να σημειωθεί ότι υπάρχει κάποια παρεξήγηση στην κοινότητα για το πότε τιμωρείσαι για το διπλότυπο περιεχόμενο. Δεν θα το εξηγήσω εδώ γιατί ξεφεύγει από τους σκοπούς του άρθρου (να γραψω αρθρο και να βαλω παραπομπη στο αρθρο του νiel patel). Σε γενικές γραμμές πρέπει απλώς να ξέρεις ότι εαν το site σου έχει κάποιο περιεχόμενο που έχει αντιγραφεί από άλλο website (πχ τα δικαιολογητικά που ζητάει το υπουργείο για το κτηματολόγιο, ή αν δημοσίευσες ένα άρθρο σου σε διάφορα blog σου και σε ενημερωτικά sites) μην ανησυχείς δεν θα σε τιμωρήσει η Google  έτσι απλά. Ζούμε στο 2020 και ο αλγόριθμός της είναι αρκετά πιο έξυπνος από ότι φανταζόμαστε.
    • Over Optimized Alt- tags: Μία άλλη αφελής τακτική ήταν (και είναι, γιατί το κάνουν ακόμη) το να γράφεις λέξεις κλειδιά στα alt tags  μιας φωτογραφίας αντί να γράφεις τι απεικονίζει όντως η φωτογραφία. Πχ μία εικόνα απεικονίζει ένα μολύβι και ο developer γράφει στα alt tags “Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης στο Παγκράτι” αντί να γράψει πχ κίτρινο μολύβι σε μολυβοθήκη. Έχετε παρατηρήσει στην αντίστροφη αναζήτηση εικόνων ότι η google έχει τεχνητή νοημοσύνη και καταλαβαίνει τι απεικονίζουν; Δεν αναγνωρίζει μόνο απλές αλλά και πιό σύνθετες εικόνες. Επομένως για μαντέψτε ποιοί χαίρονται τον πρώτο χρόνο μόνο σύμφωνα με την λαϊκή παροιμία! Η google έδωσε πολύ μεγάλη σημασία σε αυτό το ζήτημα, γιατί η ειλικρινής συνεισφορά των developers ήταν το πιο σημαντικό για να πετύχει η αναζήτηση βάσει εικόνων. Γι’αυτό βγάζει τόσο σχετικά αποτελέσματα το image search. Καιι σκεφτείτε το λίγο: H Google θελει να σε επιβραβεύσει που την βοηθάς να έχει ένα τόσο καλό εργαλείο αναζήτησης. Τέλος μην ξεχνάμε και την επισκεψιμότητα που σου στέλνει όταν γράφεις ειλικρινείς περιγραφές, διότι πολλοί γράφουν “άσπρο παλτό με μαύρα κουμπιά” και πατούν images και μόλις δουν κάτι κοντά σε αυτό που ψάχνουν κάνουν κλικ στην εικόνα και στο website σου. 

    • Over Optimized υπερσύνδεσμοι (hyperlinks) με κείμενο που περιέχει λέξη κλειδί, άσχετο όμως από αυτό που περιγράφεται στην σελίδα που το link σε στέλνει. Πχ έχεις κείμενο σε υπερσύνδεσμο που γράφει “Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης στο Παγκράτι” (γιατί σε αυτήν την φράση θεέ να κατατάσσεσαι) και σε στέλνει σε μία εσωτερική σελίδα που όμως μιλάει για τις βάσεις των πανελλήνιων εξετάσεων και όχι για το φροντιστήριο. Φυσικά κόπηκε από την Google κι αυτό. Εδω και λίγα χρόνια ότι και να γράψεις στο κείμενο του hyperlink δεν το λαμβάνει καθόλου υπόψιν.

     Νομίζετε ότι τα παραδείγματα αυτά είναι αρκετά για να διδαχθούμε κάτι;

     Ή μήπως να μην διδαχθούμε τίποτα και να πληρώσουμε μερικές εκατοντάδες ευρώ για να μας δημιουργήσει κάποιος μερικές χιλιάδες backlinks μέσα σε ένα μήνα. Και θα κοροϊδέψουμε έτσι την Google γιατι δεν θα καταλάβει ότι χιλιάδες websites αποφάσισαν να βάλουν λινκ για εμάς, μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, και πριν και μετά το διάστημα αυτό, δεν υπήρχε καμία αναφορά και καμία συζήτηση για εμάς στα social media ή σε σχόλια, κανένα ή ελάχιστα reviews και γενικά κανένα σημάδι φυσιολογικής ανάπτυξης.

    Για τον  artificial intelligence αλγόριθμο του 2020 το να καταλάβει την μπη φυσιολογική ανάπτυξη είναι παιχνιδάκι. 

    Κι έστω να υποθέσουμε πως το αφύσικο αυτό link building έγινε ακόμη πιο περίτεχνα, συνοδεύτηκε δηλαδή και από παράλληλες ενέργειες  σε όλα τα επίπεδα του referral marketing. 

    Θα σε κάνει αυτό να κοιμάσαι ήσυχος; 

    Όλοι αυτοί στα παραδείγματα που ανέφερα πιο πάνω κοιμοντουσαν ήσυχοι και ξύπνησαν ένα πρωί στις τελευταίες (ή και εξαφανίστηκαν τελείως) θέσεις της αναζήτησης. Κανένα πρόβλημα αν είσαι developer του δικού σου website και έχεις τον χρόνο κάθε πρωί να αλλάζεις στρατηγική ανάλογα με τις νέες απαγορεύσεις και ποινές της Google.

    Για να ξεμπλέξεις όμως από έναν τεράστιο όγκο κακών backlinks θα χρειαστείς μήνες ή και χρόνια αφού θα πρέπει να χρησιμοποιησεις την διαδικασία dissavow και reconsideration request προς την Google. 

    Θα πλήρωνες όμως ποτέ έναν τέτοιο SEO expert να σου δημιουργήσει μια ωρολογιακή βόμβα; 

    Αν έχεις πολλά χρήματα για Black Hat SEO γιατί δεν τα δίνεις  στην τηλεόραση να σε διαφημίσει στο ημίχρονο του τελικού champions league; Το brand awareness και authority που θα σου δώσει πιθανότατα θα είναι ανώτερο από τα αμέτρητα λινκ από χαμηλής ποιότητας website στην Ινδία και το Πακιστάν.

    Διαβάστε εδώ πως επηρεάζει το outbound marketing (πχ η παραδοσιακή διαφήμιση σε εφημερίδες περιοδικά τηλεόραση) το SEO.

    Και πραγματικά, πιστεύετε ότι η Interamerican (που βγαίνει πρώτη στα οργανικά αποτελέσματα στο keyword  “ασφάλειες ζωής”) η οποία έχει προς διάθεση τεράστια budget σε σχέση με την μέση Ελληνική επιχείρηση, οτι προσέλαβε SEO experts  για να της κάνουν Black Hat Seo με πληρωμένο μη φυσιολογικό-μη αυθόρμητο link building; (σημείωση: το να πληρώσεις ένα μεγάλο ειδησεογραφικό portal να σε αναφέρει με ένα άρθρο δεν είναι black hat seo).

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΟΥ

    Πρόλογος

    Προβολή τοπικής επιχείρησης

    Ηλεκτρονικό κατάστημα 

    Πώληση υπηρεσιών 

    Διαφημίσεις

    Affiliate links

    Membership Website

    Προώθηση δραστηριοτήτων σε marketplaces

    Subscribe

    Join Our Newsletter

    Curabitur non nulla sit amet nisl tempus convallis quis ac lectus. Vivamus suscipit tortor eget felis porttitor volutpat. Vestibulum ante ipsum primis Curabitur non nulla sit amet nisl tempus convallis quis ac

    Book A Course Today!

    Vivamus magna justo, lacinia eget consectetur sed, convallis at tellus. Donec rutrum congue leo eget malesuada. Donec rutrum congue leo eget malesuada. Quisque velit nisi, pretium ut lacinia in, elementum id enim. Vivamus magna justo, lacinia eget consectetur sed.
    View All CoursesContact Admissions

    Δωρεάν Ebook."Πριν αποκτήσεις το δικό σου website"

    Όλα όσα πρέπει να ξέρετε, για να κερδίσετε χρόνο, να ελαχιστοποιήσετε τα λάθη και τα άσκοπα έξοδα.

     

    You have Successfully Subscribed!